Jump to content

Mariner 48hk står fast


B8en

Recommended Posts

Fyll hele greia med diesel!

Skru ut plugger, fyll i, skru inn plugger. snu motor, fyll inn gjennom forgasser så mye som du klarer og la motoren ligge i noen dager. Ikke bryt!

 

Snu gjerne litt på motoren så veska får flytte litt på seg, du må nok ha ei tropp i gasseren.

 

prøv å turn motoren om noen dager. Gi den minst 2-3 dager.

Link to post
Share on other sites

Er du sikker på det er salt, å ikke oksidert(eller hvordan det nå skrives) metall?

 

Hvis den går tregt, ta den løs å legg den i et bad av diesel den også, prøv igjen om noen dager :yesnod:

Kjøp rep-sats og bytt pakninger +++ i forgasser hvis den løsner pent og motoren er verdt å ta vare på.

 

Hvordan går det med motoren?

 

Spørsmålet er jo hvordan ting ser ut under svinghjulet, hvis motoren har vært under og ikke blitt behandlet etter det.

Link to post
Share on other sites

Har nå fått den til å gå rundt. Skrudde av topplokket slik at jeg fikk banket direkte på stemplene. Kombinert med lampeolje/parafin, og WD40.

 

Er det noe jeg bør tenkte på før jeg prøver å starte den?

det er en del skitt som er rent fra sylinderne og inn i eksosen og inn til forgasser.

Tenker at noe av dette kan kile seg mellom stempel og utblåsninga..??

 

Pakningen er hel, men bør denne byttes etter å ha hatt oppe toppen?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...