KiMa1 Startet 15.Mai.2011 Del på Facebook Startet 15.Mai.2011 Har en Johnson 115hk påhenger, og lurte på om det finnes en fasit på det. Ja, noen som vet hva det kan være?? Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
KiMa1 Svart 15.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Tomgang. At jeg ikke tenkte på det. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 På tomgang kommer du ikkenoested per liter Det kommer mest an på båtskroget og hvordan du laster. Tipper du kommer lengst på rett over planingsterskel. Min båt er mest økonomisk i 28kn, da går det bare 2,5 l/nm Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 Regner med at det er en to-takter, og min erfaring at mest økonomiske turtall (liter per nautisk mil) på den motoren var mellom 4000 og 4500rpm. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Bearded Beast Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 hvilket turtall er irellevant. Til meir turtall til meir bensin, der er ingen magisk økoturtall. Fin planefart slik båten går lett og fint uten å dra på unødig er alltid mest økonomisk pr nm Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 15.Mai.2011 Del på Facebook Svart 15.Mai.2011 På tomgang kommer du ikkenoested per liter Sett den i gir da vel! Høhø. Neida joda, hvilket turtall du har spiller jo selvsagt en rolle men det som spiller størst rolle er hva slags propell har du og hva slags båt har du. Hvor mye gass må du gi for å oppnå turtallet du ønsker etc etc. Ekke bare turtall som bestemmer, i hovedsak så er det spjeldåpning som bestemmer hvor mye suppe motoren din drar. Må du gi mye gass for å holde båten i bra cruisefart i plan, så bør du enten vurdere sniller propell eller så er du en smule undermotorisert. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.