Jump to content

Kan Maritim sine bensintanker brukes til diesel?

Risor23

Recommended Posts

kjøpt ny båt med lekk i dieseltank.. forsvant 40 liter diesel på et par dager.. fyllte opp 20 liter igjen i dag og nå kunne jeg se det renne ut ved bunnen av tanken. Må demontere pentry og dra ut en dørkplate for å få ut tanken :(

trenger rundt 50-70 liters tank. Duger Maritim sine bensin-tanker eller må man gå for diesel?

Husker jeg ikke feil går dieselreturen rett på filteret og ikke tilbake til tanken slik det er i dag.

I vår N24 hadde vi en MD11C - ca 23 hk. Den marsja 6 - 6,5 knop. Var det motvind og motstrøm kunne vi være nede i 5 knop. Litt kjedelig når vi gikk lange strekk, men helt ok.

Etter hva jeg kan huske skal en dieseltank ha skvalpeskott dette pga at diesel kan skumme gjerne dersom man er i høy sjø osv. Det er ihvertfall det jeg har blitt fortalt.

Man kan fint bruke bensintanker fra Maritim til diesel, det er gjort klart til returslange. De har også dieseltanker, med skvalpeskott, men disse er dyrere, og passet ikke i båten min, så jeg kjøpte bensintank. Pga faren for skum og ikke minst luft, bør man ikke kjøre med for lite på tanken, særlig ikke i sjøgang.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...