mr-c Startet 16.Mai.2011 Del på Facebook Startet 16.Mai.2011 Jeg har en gammel Eberspächer D3L og den vil ikke starte/tenne. Når jeg tar ut gøderen for å inspisere den ser den ren og fin ut, den blir god og varm men jeg innbiller meg at den skal gløde kraftig for å antenne diselen. (det heter jo gløder og ikke varmer) Målte spenningen over gøderen og den fikk 6,5-7 volt Legger til at jeg kjører på et stort batteri som er toppladet. Sitér dette innlegget Link to post
mr-c Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Virkelig ingen som kan svare på dette? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Ikke rart at den ikke gløder om spenningen over den er bare 7 volt, den skal ha i nærheten av 12.. her må du sjekke kabler etc og finne ut hvor spenningsfallet oppstår. Tråden skal være rød-glødende. Sitér dette innlegget Link to post
mr-c Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Ikke rart at den ikke gløder om spenningen over den er bare 7 volt, den skal ha i nærheten av 12.. her må du sjekke kabler etc og finne ut hvor spenningsfallet oppstår. Tråden skal være rød-glødende. Thanks.. Det ante meg at den skulle ha 12v. Får bytte litt kabler :-) Sikkert svarte og stygge ledere i de gamle og det gir spenningsfall. Koblet 12v direkte på gløderen men den blir fortsatt ikke rød glødende, kan den være slitt/utbrent? Den ser fin og ren ut men ikke dermed sikkert den er i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Når du koblet på 12 volt direkte.. hadde du da og direkte jording? eller kan problemet ligge i dårlig forbindelse til jord? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Ingar Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 kan den være slitt/utbrent? Tvilsomt, jeg har iallfall verken opplevd eller hørt om det. Enten gløder de eller så har de brudd. Enig i at du bør måle med begge pinnene på selve pluggen, feilen kan ligge på minussiden. Sitér dette innlegget Link to post
aileenll Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Jeg har samme varmeren tok den inn i høst, da den brant sikringer, fant ingen feil. Men rengjorde kontakter. og i vår startet den fint. Min sitter ved siden av dreggwinchen har derfor lagt hoved strømm til brenneren direkte fra winchen, med sikring. Det gjør at jeg får topp strøm. Før måtte jeg starte motoren for å starte laderen. Nå når den får strøm gjennom tykke kabler er det ikke problem. Men altså hadde litt kontaktvansker i fjor høst. Antakelig kombinasjon av kondens og sjit.:-) lykke till Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
mr-c Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Kjørte Strøm på gløderen direkte på batteriet og da ble det liv ja. Etter bare noen sekunder lyser den rødt, hurra. Plukket alt i deler nå i kveld og skal bytte alt av ledninger så får jeg se. Pumpa går ikke heller, men kjører jeg korte strømpulser på den virker den så det er nok dårlige ledninger her også. Blir forskrekket over at disse sakene skal være så svin dyre, latterlig få komponenter som umulig kan koste mye å lage. Service på webasto til bil koster fort 5 lapper pluss, mulig det er litt mere kompliserte saker der men uansett... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.