Jump to content

Slakk kalesje etter vask - (Askeladden Z7)


espenchr

Recommended Posts

De som har en Askeladden-båt med Z-top system vet hvilken drøm det er å ta opp og ned kalesjen. De som har prøvd å de- og påmontere samme kalesje for vask, har nok opplevd dette tilsvarende frustrerende. Det har jeg gjort i vinter, og fra å være trommeskinnestram er den nå blitt slapp og slakk med det resultat at det oppstår dammer flere steder når det regner. Det er spesielt et problem foran ved førersetet der vannet trenger igjennom glidelåsen.

 

Er det noen som har opplevd dette og har noen tips om hvordan man kan få kalesjen tilbake til den samme gamle stramme?

Link to post
Share on other sites

nå vet jeg ikke hvilken type kalesjestoff du har og hvordan kalesjesystemet fungerer, men min ble så fin og stram etter vask at jeg måtte slippe opp på strammerene på kalesjestengene, så sømmene ikke skulle få det for tøft.

Sannsynligvis kan nok du også stramme kalesjen ved å justere kalesjestengene. Se på stengenes innfestinger på skrogfestet om det ikke er en liten skruen som kan skrus ut. Skyv så ut kalesjestanga litt og stram til igjen skruen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...