Jump to content

VP tamd 60 c - vannlekkasje inn i giroljen?


nordan family 27

Recommended Posts

Oppdaget på slutten av sesongen i fjor at det dryppet litt olje fra gear-olje-kjøleren. Det drypper ikke store mengder. La en hvit oljesugematte under giret, og det ble en flekk på omlag 10 cm i diameter etter 3 timers gange. Oljenivået var litt for høyt på peilepinnen. Dette har også fortsatt i år, og oljenivået er fremdeles litt høyt. Kan det være at oljekjøleren lekker litt vann inn i gearet? Oljen på pinnen er fullstendig fin og ren, men vann og olje vil vel ikke blande seg i giret - eller vil det? Det var ikke jeg selv som skiftet olje pågiret sist så jeg vet ikke om det ble fyllt på for mye i utgangspunktet.

 

Jeg burde kanskje stappe en oljesuger ned peilepinnerøret og se om det er vann eller olje som kommer opp. Eller er det noen andre tips ?

Link to post
Share on other sites

Det er vel saltvann som går igjennom denne kjøleren, tror jeg. det er riktig at motoren skal gå på tomgang når jeg peiler oljen. Er fremdeles mye på det ene gearet. Geartype ? :rolleyes: Si det. Det har jeg jo sett på mange ganger. Jernteppe nå.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...