nordan family 27 Startet 16.Mai.2011 Del på Facebook Startet 16.Mai.2011 Oppdaget på slutten av sesongen i fjor at det dryppet litt olje fra gear-olje-kjøleren. Det drypper ikke store mengder. La en hvit oljesugematte under giret, og det ble en flekk på omlag 10 cm i diameter etter 3 timers gange. Oljenivået var litt for høyt på peilepinnen. Dette har også fortsatt i år, og oljenivået er fremdeles litt høyt. Kan det være at oljekjøleren lekker litt vann inn i gearet? Oljen på pinnen er fullstendig fin og ren, men vann og olje vil vel ikke blande seg i giret - eller vil det? Det var ikke jeg selv som skiftet olje pågiret sist så jeg vet ikke om det ble fyllt på for mye i utgangspunktet. Jeg burde kanskje stappe en oljesuger ned peilepinnerøret og se om det er vann eller olje som kommer opp. Eller er det noen andre tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Hvis du får vann inn i giret, vil oljen bli grå etter hvert. Hvis den ikke er det, så må du i alle fall finne ut av lekkasjen din. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
nordan family 27 Svart 16.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Oljen er ikke grå. Ennå. Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 16.Mai.2011 Del på Facebook Svart 16.Mai.2011 Hvis oljetrykket er høyere enn vanntrykket på kjøleren så vil det ikke komme noe særlig vann i gearkassa. Du kan sjekke frostvesken. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Oasis Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Hei Det er ikke sikkert du har for mye olje på gearet ditt. Hvis du har hydraulisk gear skal kanskje motoren gå når du peiler oljen på gearet. Hvilket type gear har du ? Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 21.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Det er vel saltvann som går igjennom denne kjøleren, tror jeg. det er riktig at motoren skal gå på tomgang når jeg peiler oljen. Er fremdeles mye på det ene gearet. Geartype ? Si det. Det har jeg jo sett på mange ganger. Jernteppe nå. Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 21.Mai.2011 Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Twin Disc MG 502. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.