Jump to content

Viknes 880 med yanmar 290 hk. Er det noen som har?


borghans

Recommended Posts

Hva er det mest økonomiske turtallet og hva er den optimale farten i knop? Håper at det er flere enn meg på forumet som har denne båten med denne motoren, Var i Tromsø i helga, gikk med ca 18 kn og hadde et forbruk på ca 35 l pr time. Gikk da på 3200 rph, vet ikke om dette er optimalt. Håper på innspill.

Link to post
Share on other sites

Hansi: Ikke helt rett det der.

 

Kjøpte samme båt/motor kombinasjon i vinter, og var definitivt ikke den eneste.

Når det gjelder forbruket, så tror jeg Borghans ligger nærme sannheten. Har ikke fått målt nøyaktig, men når jeg hentet båten i Arendal, så målte jeg i forhold til 3000 omdreininger, og mener jeg lå i overkant av 30 liter, så med litt feilmarginer ute å går, så er det vel ikke så langt fra sannheten.

 

:flag:

Link to post
Share on other sites

Elektronisk drivstoffmåler. Lurer på hva det vil koste å kjøpe / montere en sånn på denne motoren?

Yanmar 6LPA-STP2.

Skal prøve å teste båten på 3400 rpm, og da prøve å justere med flapsene for å få optimal fart. Med de drivstoffprisene som er idag, så er hvær liter spart, gull verdt.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...