Jump to content

hull i dekket på plastbåt, hva ville du gjort for å reparere det?


sveini 95

Recommended Posts

jeg har fått et hull i dekke helt fremme i vinter. jeg dekket det til med gaffa og en pose slik at det ikke skulle komme vann inn. Nå har jeg tenkt og fikse hullet men når jeg kjente i sidene i hullet og det er veldig bløtt. Så jeg sitter her og tenker på hvordan jeg skal reparere skadene..

Jeg har to alternativ:

1. prøve og tørke vekk vannet og sparkle hullet ( litt usikker på om det vil se bra ut eller ikke.)

 

2. kjøpe en takluke som en god del større en hullet og skjære ut et større hul slik at luken passer sebølgelig ( men jeg har ingen erfaring med hvordan lage hulle stort nokk til luken osv. og om dette vil være tett..)

 

hva sier dere? noen andre forslag?

dsc00453.jpg

et oversikts bilde

 

dsc00450.jpg

nærbilde

 

 

på forhånd takk får hjelpen

Link to post
Share on other sites

Trasige greier. Hvis hullet er på en grei plass, så kan du uten problemer lage takluke. Jeg har gjort det selv og det var ganske rett frem. Det skumleste er å ta stikksaga å skjære hull i båten. Tørrtrente på en plate så målene var riktige.

Men med tec7 og litt nøysomhet så ble det tett.

 

Lykke til!

De syv P'er:

 

PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance

Nå med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

Hvor lang er skaden?

Kan du sette inn en solcelleventilator, eller er skaden for stor?

ja...

En kan si at hvis jeg måler fra bakerste bunkt med båten og frem er det 25cm og då må en plusse på det der sidespranget og så er den jo ca 1 cm bred.

 

det var der den gamle pulerten sto en gang vind og bølger sammen med litt dårlig plassering er aldri en god combi. :wflag:

 

men hvordan ville dere gått frem med og skjære hulle? tatt utgangspunkt fra skaden og utover?

Link to post
Share on other sites

tatt utgangspunkt fra skaden og utover?

Nei. Jeg ville skjært ut hullet rundt skaden. Du kan risikere at dekket har fått noen svakheter rett rundt skaden som du ikke ser. Dessuten hadde du jo allerede oppdaget at kjernematerialet er bløtt.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt.

Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den :thumbsup:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt.

Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den :thumbsup:

 

stemme det det var det jeg tenkte på..

jeg tror ikke det hadde vært plass til en luke som hadde brukt hullet som en side...

så du tror at jeg ikke vil skade for mye ved å sage meg ut fra hullet og runt det?

jeg tenker om det får en sprekk og sprekker videre...

Link to post
Share on other sites

Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt.

Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den :thumbsup:

 

stemme det det var det jeg tenkte på..

jeg tror ikke det hadde vært plass til en luke som hadde brukt hullet som en side...

så du tror at jeg ikke vil skade for mye ved å sage meg ut fra hullet og runt det?

jeg tenker om det får en sprekk og sprekker videre...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...