sveini 95 Startet 17.Mai.2011 Del på Facebook Startet 17.Mai.2011 jeg har fått et hull i dekke helt fremme i vinter. jeg dekket det til med gaffa og en pose slik at det ikke skulle komme vann inn. Nå har jeg tenkt og fikse hullet men når jeg kjente i sidene i hullet og det er veldig bløtt. Så jeg sitter her og tenker på hvordan jeg skal reparere skadene.. Jeg har to alternativ: 1. prøve og tørke vekk vannet og sparkle hullet ( litt usikker på om det vil se bra ut eller ikke.) 2. kjøpe en takluke som en god del større en hullet og skjære ut et større hul slik at luken passer sebølgelig ( men jeg har ingen erfaring med hvordan lage hulle stort nokk til luken osv. og om dette vil være tett..) hva sier dere? noen andre forslag? et oversikts bilde nærbilde på forhånd takk får hjelpen Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Luke. Følger med skjæremal og instruksjon Sitér dette innlegget Link to post
TellusTellus Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Trasige greier. Hvis hullet er på en grei plass, så kan du uten problemer lage takluke. Jeg har gjort det selv og det var ganske rett frem. Det skumleste er å ta stikksaga å skjære hull i båten. Tørrtrente på en plate så målene var riktige. Men med tec7 og litt nøysomhet så ble det tett. Lykke til! Sitér dette innlegget De syv P'er: PPPPPPP= Proper Planning and Preparation Prevents Piss Poor Performance Nå med båtførerbevis Link to post
Seilaren Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Hvor lang er skaden? Kan du sette inn en solcelleventilator, eller er skaden for stor? Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sveini 95 Svart 17.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Hvor lang er skaden? Kan du sette inn en solcelleventilator, eller er skaden for stor? ja... En kan si at hvis jeg måler fra bakerste bunkt med båten og frem er det 25cm og då må en plusse på det der sidespranget og så er den jo ca 1 cm bred. det var der den gamle pulerten sto en gang vind og bølger sammen med litt dårlig plassering er aldri en god combi. men hvordan ville dere gått frem med og skjære hulle? tatt utgangspunkt fra skaden og utover? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 tatt utgangspunkt fra skaden og utover? Nei. Jeg ville skjært ut hullet rundt skaden. Du kan risikere at dekket har fått noen svakheter rett rundt skaden som du ikke ser. Dessuten hadde du jo allerede oppdaget at kjernematerialet er bløtt. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sveini 95 Svart 17.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Nei. Jeg ville skjært ut hullet rundt skaden.... bruke et bor og båre et start hul der stikksaga kommer nedi? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt. Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sveini 95 Svart 17.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt. Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den stemme det det var det jeg tenkte på.. jeg tror ikke det hadde vært plass til en luke som hadde brukt hullet som en side... så du tror at jeg ikke vil skade for mye ved å sage meg ut fra hullet og runt det? jeg tenker om det får en sprekk og sprekker videre... Sitér dette innlegget Link to post
sveini 95 Svart 17.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Ahh.. Mulig jeg missforstod det førre spørsmålet ditt. Du kan godt sage fra skaden, men jeg ville ikke brukt skaden som ende på hullet. Altså skjær vekk hele skaden og noen cm rundt den stemme det det var det jeg tenkte på.. jeg tror ikke det hadde vært plass til en luke som hadde brukt hullet som en side... så du tror at jeg ikke vil skade for mye ved å sage meg ut fra hullet og runt det? jeg tenker om det får en sprekk og sprekker videre... Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 17.Mai.2011 Del på Facebook Svart 17.Mai.2011 Hvis du skjærer fint og rolig går det nok bra... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.