Jump to content

Nytt bord i salongen ,men av hva ?


Tine IV

Recommended Posts

Heisan ,tenkte og lage meg et nytt bord i salongen i vinter .Kansje lage et med nater i . Men hvilken tresort skal jeg bruke ? Forslag tas imot her , dette er jeg super grønn på men man må jo  prøve og få til noe . Hadde jo vært topp om noen hadde bilder av noen forslag sånn for og komme i gang .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Laget selv nytt bord ute sist vår. Var lenge i tvil og hva og hvordan. Trengte

et bord som var 90 x 60 med mulighet til å forlenge med opptil 2 x 35 cm.

Endte opp med å kjøpe eik helved benkplate i bredde 62 cm (32 mm tykk). Buet

så alle hjørner med stikksag. Slipte, slipte og slipte. Brukte overfres og freste ut

en dekorativ kant rundt det hele. Slipte litt til... Oljet, oljet og oljet, før jeg tilslutt

"oljeslipte" med fint papir. Resultatet ble absolutt perfekt..... Et solid bord som

tåler det meste, kan være 90 x 62, 125 x 62 eller 160 x 62, alt etter behov. Og

helved benkeplater får du jo i de fleste tresorter.

Lykke til...

m v h

Link to post
Share on other sites

Takker for raske svar og til Amorosa takker for den linken til svensken .Var det jeg mente med bilde eller forslag .Huska jeg hadde sett fra han før men fant det ikke .Okidokk ,da er det bare og handle inn  da vel . Blir det noe ut av bordprosjektet mitt så kommer det bilde , vis det blir sånn som jeg har mekka det oppi hue  da  :lol:

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Takker for raske svar og til Amorosa takker for den linken til svensken .Var det jeg mente med bilde eller forslag .Huska jeg hadde sett fra han før men fant det ikke .Okidokk ,da er det bare og handle inn  da vel . Blir det noe ut av bordprosjektet mitt så kommer det bilde , vis det blir sånn som jeg har mekka det oppi hue  da  :lol:

 

Tine II

Nå er det jo flere her som har kontaktet "svensken" om bordplater.

Vi burde kanskje opplyse om at dette kommer fra baatplassen.no og innrømmes en grupperabatt :yesnod::wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...