Tine IV Startet 10.November.2004 Link til dette innlegget Startet 10.November.2004 Heisan ,tenkte og lage meg et nytt bord i salongen i vinter .Kansje lage et med nater i . Men hvilken tresort skal jeg bruke ? Forslag tas imot her , dette er jeg super grønn på men man må jo prøve og få til noe . Hadde jo vært topp om noen hadde bilder av noen forslag sånn for og komme i gang . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sagablott Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Hei du kan jo bruke merantiplate i 12-15mm og 1 eller 2mm teak overflate med nater i og noen fine kantlister i teak. Vet du er glad i teak. Hilsen meg Sitér dette innlegget Link to post
Amorosa Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Har nettopp vært en tråd her som er inne på det du tenker på. Ellers så ligger det enda mere i Emneoversikten. Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Laget selv nytt bord ute sist vår. Var lenge i tvil og hva og hvordan. Trengte et bord som var 90 x 60 med mulighet til å forlenge med opptil 2 x 35 cm. Endte opp med å kjøpe eik helved benkplate i bredde 62 cm (32 mm tykk). Buet så alle hjørner med stikksag. Slipte, slipte og slipte. Brukte overfres og freste ut en dekorativ kant rundt det hele. Slipte litt til... Oljet, oljet og oljet, før jeg tilslutt "oljeslipte" med fint papir. Resultatet ble absolutt perfekt..... Et solid bord som tåler det meste, kan være 90 x 62, 125 x 62 eller 160 x 62, alt etter behov. Og helved benkeplater får du jo i de fleste tresorter. Lykke til... m v h Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Bilde? Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Desverre.... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Takker for raske svar og til Amorosa takker for den linken til svensken .Var det jeg mente med bilde eller forslag .Huska jeg hadde sett fra han før men fant det ikke .Okidokk ,da er det bare og handle inn da vel . Blir det noe ut av bordprosjektet mitt så kommer det bilde , vis det blir sånn som jeg har mekka det oppi hue da Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Amorosa Svart 10.November.2004 Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Takker for raske svar og til Amorosa takker for den linken til svensken .Var det jeg mente med bilde eller forslag .Huska jeg hadde sett fra han før men fant det ikke .Okidokk ,da er det bare og handle inn da vel . Blir det noe ut av bordprosjektet mitt så kommer det bilde , vis det blir sånn som jeg har mekka det oppi hue da Tine II Nå er det jo flere her som har kontaktet "svensken" om bordplater. Vi burde kanskje opplyse om at dette kommer fra baatplassen.no og innrømmes en grupperabatt Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.November.2004 Det hadde vært noe % altså Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.