Jump to content

Bukh DV20, tregstartet og oppnår ikke maks turtall.

taule23

Recommended Posts

Hei.

Jeg har en Bukh Dv20 som jeg har litt problemer med, som jeg håper noen kan hjelpe meg med?

Her er problemene:

1) Motoren oppnår ikke maks turtall(både i fri og i gir).

2) Motoren er veldig treg til å starte.

3) Motoren går veldig fint i masjfart, men da jeg skal legge til/reversere, så stopper/kveles motoren.

4) Får ikke opp turtallet da jeg reverserer.

5) Hender motoren stopper på tomgang, men ikke alltid.

Det er ikke noen missfarging på eksosen.

Jeg har byttet dieselfilter og justert ventilene. Byttet dieselslanger, så dieselen renner fint igjennom.

God lufting i tanken, så vakuum kan jeg se bort i fra.

Har også tatt av gassvaieren, og gasset med hendelen. Dette hjelper heller ikke.

Dysene har jeg IKKE justert.

Det som også er rart er at da jeg struper dieselslangen, går turtallet litt opp. 50-100 mph.

Har også kjørt med og uten luftfilter, men ingen endring.

Kan det være dysene, eller er det noen som har noen andre tips?

Hei.

Har hatt etpar slike i tidligere snekker. Jeg hadde akkurat samme symptomene på min første buck, og da leverte jeg inn dieselpumpen og dysene til overhaling. Etter dette var gjort, var det en helt annen motor!

Tenningstidspunktet justeres med shims under dieselpumpen. Har du gjort noe her?

Ellers har jeg opplevd at ventilene får et rustbelegg pga saltvann liggende i eksosslangen, og påfølgende dårlig kompresjon.

Ellers er dette en motor det er UMULIG å ta livet av:-)

Mvh

Simon

Mvh
Simon

• 4 uker senere...
  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...