Hyperlite Startet 18.Mai.2011 Del på Facebook Startet 18.Mai.2011 (redigert) Hei! Motoren har stått stille i 3 år, rust og is har gjort litt skader på motoren. har byttet det meste som er galt nå, men når jeg fyrte igang og sjekket slangene som går ifra termostat huset til eksos manifoilene, så kom det endel røyk (eksos?) sammen med kjølevannet. tenkte først at blokka var sprekt og stempelet presset eksos gass ut i kjølekanalene. Men har nå skrudd av begge toppene og inspisert sylinderene, de ser helt fine ut. Er det toppakningen da? Og burde disse planes isåfall. Setter pris på tips og råd! :) -Lars Redigert 18.Mai.2011 av Hyperlite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
adeneo Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 (redigert) Når eksos finner veien inn i kjølevannet er det som regel toppakningsbrudd, men i dette tilfelle blir det noe spesielt ettersom is og frostsprengning kan ha ført til skader andre steder også. Prøv to nye toppakninger og se om det hjelper, de koster ikke allverden. Du kan måle toppene litt grovt med en bladsøker en rett metallbit. Redigert 18.Mai.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hyperlite Svart 18.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Så det var vannmerker i toppet av noen av sylinderene. Kan ha vært det som presset seg ut igjennom toppakningen når jeg startet motoren? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.