Guest Kaptein Fredrik Startet 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2011 Bare lurer på om båtfolket bruker vesten sin Mvh KF Link to post
Retox_93 Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Man må svare på alle får å kunne stemme Link to post
index Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest om jeg er alene i båten. Ikke ellers. "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Mulligan Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Så godt som aldri. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Man må svare på alle får å kunne stemme Problem løst Link to post
Mouche Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Kommentar fra moderator: har rettet det slik at alle kan få stemt. Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
ohm Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Går man i "ja" eller "nei" gruppa hvis man svarer "noen ganger" på første spørsmål? Kunne også vært gøy å se om bruken av vest forandres om det er barn med i båten, eller om man seiler alene. Link to post
CSL Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Vest er alltid på. Alltid. Det gjelder også for alle andre ombord. VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
andersb Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 funker ikke svare, vest alltid på, og 25-35i alder ;) passagerer er det frivillig for, men de aller fleste velger ta det på seg når jeg runder 60 knuter ;) Link to post
Seilaren Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest av og til (- får ikke stemmt) God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Geir Hel Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest når eg er alene i båten pluss om det er folk med å eg må gå på utsiden for å kneppe igjen kalesja spesielt i urolig sjø Endelig båt igjen Link to post
Mariell Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest hvis jeg må frem på dekk under fart. Bruker den (når jeg husker det), ved fortøying i den kalde årstiden. Ellers ikke. MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
bukt Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Har på meg vest når jeg seiler eller kjører alene med åpen båt, ellers er den av når jeg sitter bak spaken med en kald pils i hånden og nyten solen i 5 knop Link to post
GunR Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Kluss med stemmegivningen, men jeg bruker alltid vest i skjærgårdsjepen. Link to post
Sydvesten Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 (redigert) Her bruker både store og små vest ombord under seilas, dog ikke under dekk... Ser ikke noen ulemper med at alle bbruker vest så det er en god regel... og siden jeg ikke flyter på skallen(har ikke treskalle), så da anser jeg det som nyttig med vest.. Redigert 18.Mai.2011 av Sydvesten (see edit history) Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Med vind Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Vi har alltid vest på når vi seiler Link to post
Mulligan Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 og siden jeg ikke flyter på skallen(har ikke treskalle), så da anser jeg det som nyttig med vest.. Og bruker du jackstays så trenger du ingen flyteevne. Da går du nemlig ikke overbord. Link to post
Bartesam Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker ikke vest under seilasen, men har det i umiddelbar nærhet hvis noe skulle skje Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Astor Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Fruen er flink og bruker vest under gange. Jeg er litt til og fra men blir stadig flinkere til å bruke vest. Spesiellt når jeg er alene ombord under gange er vest alltid på. Vi har brede dekk og slipper å ballansere på smale dollbord. Det gir oss sikkerhet. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bavaria`n Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest alltid. Mor, far og barn. Link to post
Ribtjenester Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker vest bestandig når jeg kjører rib, og når det er kalt i vannet på storebåten:) Ellers bruker jeg også alltid vest når jeg ferdes på brygga når det er kaldt i vannet, vesten ligger i bilen:) Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
free Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 og siden jeg ikke flyter på skallen(har ikke treskalle), så da anser jeg det som nyttig med vest.. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Beklager at jeg glemte noe. Jeg tenkte ikke over det, da jeg svarte at jeg bruker vest i jolla, men ikke i snekka. Jeg oppdaget problemet når tiden hadde løpt ut, men mod ordnet det. Takk for at dere vil svare her. Bruk vest:) Link to post
TrondT Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker alltid vest, vanskelig å forklare ungene at jeg flyter mye bedre enn dem fordi jeg er eldre... TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn