Jump to content

Bruker du redningsvest ombord?

Guest Kaptein Fredrik

Bruker du vesten din?  

159 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Bruker ikke vest under seilasen, men har det i umiddelbar nærhet hvis noe skulle skje :smiley:

Så er det bare å hive den på seg i det man faller over bord?

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Bruker ikke vest hvis det er andre voksne i båten og vannet er varmt.

Er jeg alene,eller sammen med barn er den alltid på,barn har alltid vesten på.

Når mine barn lurer på hvorfor jeg ikke har på vest,svarer jeg bryskt:Fordi jeg kan svømme,det kan ikke dere!

Det virker foreløpig,den dagen de lærer å svømme får vi finne på en annen "unskyldning" :giggle:

Jeg oppdrar barna mine til Å gjøre som jeg sier,ikke som jeg gjør om jeg lykkes...tvilsomt :giggle:

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Det er mye lettere for meg å bruke vest oftere enn skjeldnere enn det jeg gjør nå, men jeg tviler vel på at så blir tilfelle.

I sjøgang og ruskevær = vest

Flatt vann = ingen vest

Alene i en del vind eller på tirsdagsregatta = vest

koseseilas med eller uten andre ombord = ingen vest

Jeg har heller ikke hjelm, overlevelsesdrakt eller nødpeilesender i lomma som enkelte mener er fornuftig.

Ofte bruker jeg vesten mest fordi jeg da har et enkelt sted å feste sikkerhetslinen når jeg skal frem på dekk. Det er langt viktigere å holde seg ombord enn det er å flyte om man faller uti. I seilbåt er jeg faktisk av den formening at sykkelhjelm er et bedre sikkerhetstiltak enn vest så lenge man passer på å sikre seg med line.

Med knust skalle, er vesten mest til for at familien skal ha en grav å gå til om man ikke er sikret med line.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...