Kalle74 Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Har vest til alle ombord, men må må vel innrømme at jeg kun bruker den når jeg kjører i mørket. Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Kodvaag Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker alltid vest. Skinnvest og rutete flanellskjorte. Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Hansi Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Bruker alltid vest i åpen båt. Link to post
Bitteliten Svart 18.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2011 Alltid vest ijolla. Alltid vest i Ynglingen. I nordwesten har vi alltid på vest om vi er ute. Inni salongen har vi ikke alltid på vest, da ligger de rett ved siden av. Link to post
Captain Chaos Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Bruker som oftest ikke vest, men ved dårlig sikt, høye bølger, og alene om natta kommer vesten på. Høne, øl og hornmusikk! Link to post
index Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Skinnvest og rutete flanellskjorte. Ja, det blir ikke fest uten skinnvest vet du Har du bart også? "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Uffe Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Næsten altid. Men ALLE som sejler med mig SKAL bruge vest. Link to post
Mulligan Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Mnja. Dersom jeg, helt politisk korrekt, er ute og seiler iført vest. Og faller overbord. Hva skjer da? Og hvis jeg er ute og kjører gris med motorbåten. Iført vest men ikke nødstopp. Og så faller overbord. Hva skjer da? Link to post
jandrea Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Bruker ikke vest under seilasen, men har det i umiddelbar nærhet hvis noe skulle skje Så er det bare å hive den på seg i det man faller over bord? Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
nomen Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Bruker ikke vest hvis det er andre voksne i båten og vannet er varmt. Er jeg alene,eller sammen med barn er den alltid på,barn har alltid vesten på. Når mine barn lurer på hvorfor jeg ikke har på vest,svarer jeg bryskt:Fordi jeg kan svømme,det kan ikke dere! Det virker foreløpig,den dagen de lærer å svømme får vi finne på en annen "unskyldning" Jeg oppdrar barna mine til Å gjøre som jeg sier,ikke som jeg gjør om jeg lykkes...tvilsomt Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
hifo Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Jeg og jentungen alene . altid vester begge to. Jeg alene innaskjærs ikke vest. Uttaskjærs altid vest.. dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
RSL Svart 19.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2011 Det er mye lettere for meg å bruke vest oftere enn skjeldnere enn det jeg gjør nå, men jeg tviler vel på at så blir tilfelle. I sjøgang og ruskevær = vest Flatt vann = ingen vest Alene i en del vind eller på tirsdagsregatta = vest koseseilas med eller uten andre ombord = ingen vest Jeg har heller ikke hjelm, overlevelsesdrakt eller nødpeilesender i lomma som enkelte mener er fornuftig. Ofte bruker jeg vesten mest fordi jeg da har et enkelt sted å feste sikkerhetslinen når jeg skal frem på dekk. Det er langt viktigere å holde seg ombord enn det er å flyte om man faller uti. I seilbåt er jeg faktisk av den formening at sykkelhjelm er et bedre sikkerhetstiltak enn vest så lenge man passer på å sikre seg med line. Med knust skalle, er vesten mest til for at familien skal ha en grav å gå til om man ikke er sikret med line. RSL NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn