Jump to content

Treff i Bergensområdet sommeren 2011


Frøken Fryd

Recommended Posts

Er det interresse for treff i Bergensområdet?

Tenkte vi kunne skrive her hvor vi tenker oss i helgene fremover så kan man jo henge seg på den som vil.

Selv er jeg på reisejobb i en tid fremover men det er jo ingenting i veien for å arrangere noe for det, og gjerne flere ganger i løpet av sesongen. Det ble luftet interresse for dette på julebordet 2010.

Link to post
Share on other sites

Jeg er gjerne med på et treff ute i holmene et sted. For min del må det bli før ferien, for da setter jeg kursen sørover mot Kristiansand og videre til Telemarkskanalen:-)

 

Er det noen barnefamilier som skal på treff? Selv har jeg en gutt på halvannet og en jente på snart fire som gjerne vil ha lekekamerater når vi gjør strandhugg.

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Ideen er skikkelig god, men det er kanskje litt sent å sette i gang planleggingen. I alle fall hvis treffet skal være før ferien, for oss er faktisk alle helgene blokkert (de fleste av dem riktignok i båten). Ellers er ikke akkurat værmeldingene på vår side for tiden. Men kanskje frøken Fryd kan minne oss på ideen litt tidligere på våren neste år? Det kan jo ellers være et tema på julebordet, da skulle vi ha tid til planleggingen.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Ideen kom opp på julebordet så den er ikke ny. Spørsmålet er om det er interresse for den. Det er bare å peke på kartet og sette en helg. For de som har planer allerede er det jo bare å foreslå treff i det området dere skal til, så henger man seg på. Selv er jeg på jobb en god stund fremover så jeg ville mest sparke ballen i gang.

Link to post
Share on other sites

Hva med å foreslå noen konkrete helger da? Neste helg er det himmelspretten på torsdagen, og de fleste har vel fri på fredagen? Eller helgen etter?

 

Kollavågen på Askøy er jo en nydelig plass. Og med det store grillhuset der, blir ikke helgen ødelagt om det skulle komme noen regnbyger...

 

Hva sier dere?

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Er ikke dum den :thumbsup: Var på gule sider og sånn grovt sett så er det ca 33 km fra meg og med 7knop ca 1time eller mer? Er litt avhengig i å få båten i orden for å kunne komme meg dit. Har vært å kjøpt ny dieseltank med slanger og det som skal monteres.

Link to post
Share on other sites

Fra Arna til kollevåg er det nok lengre enn 1 time, sikkert over 2 også. Men det er en fin tur så det er ikke noe å lure på. Du kan også gå rundt Herdla uten at det blir særlig lengre, iallefall ene veien. Kollevågen er en perfekt plass så den støtter jeg fullt ut.

Link to post
Share on other sites

Er ikke dum den :thumbsup: Var på gule sider og sånn grovt sett så er det ca 33 km fra meg og med 7knop ca 1time eller mer?

 

Det er nok 24 nautiske mil fra Øyrane Torg til Kollavågen. Bortimot 4 timer det. Men man har jo båt for å være på sjøen, ikke for å komme fort fram.

Link to post
Share on other sites

Har sjekket med Bergen & Omland Friluftsråd, og grillhuset i Kollevågen er utleiet hver helg fremover. Vi kan derfor ikke regne med å kunne bruke huset på kveldstid.

Jeg foreslår likevel å legge treffet der, da det er fint å gå på land der, og store områder som ungene kan ta seg litt ut på:-) Alternativt kan vi legge oss på andre siden, inne med stranden.

 

Skal vi "klubbe" andre helgen i Juni, og si at det blir en uformell samling i Kollavågen 10.-12. Juni?

 

Hvem er med?

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Ja, det er forsåvidt riktig. Det er mange gode fester på land fra grillhuset og utover. Bergen og Omland Friluftsråd sa det var greit å bruke kaien, men hvis leietakerne kommer med stor båt er det en fare for at vi må flytte oss. Derfor er det nok best å legge seg rett bortenfor med dregg.

 

Når det er sagt, så har jeg brukt dregg i den andre viken der det er forbudt i femten år, og ser det er mange andre som gjør det også.

Regner med at forbudet er der for at folk ikke skal fiske opp bosset fra den gamle fyllingen, men det har nå gått greit for meg i alle år uten at jeg har fått opp annet en dreggen:-)

Mvh
Simon

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...