Jump to content

Skifte girolje på påhengs (Suzuki DT40)


tuttafatta

Recommended Posts

Skaffet meg nettopp en Suzuki DT40 (40Hk) totaktspåhenger fra 1992. Skulle skifte girolje og oppdaget til min store overraskelse at undervannshuset har 3 (og ikke 2) like skruer: tappeskruen nederst, "oil"skruen øverst og en skrue det står "flush" på som er 3cm nedenfor og 7cm til venstre for "oil"skruen. Hva i all verden er "flush"skruen til? Er det en slags nivåskrue for olje (selger trodde det), eller noe helt annet (til vann)? Et problemet er at skruen sitter som grana i åsen; jeg har rett og slett gitt opp å få den løs, så jeg finner ikke ut hva som er innenfor. Nå har jeg fylt på girolje etter god, gammel oppskrift, dvs. pressa oljen inn ved tappeskruen til den tøt ut ved "oil"skruen. Men HVIS "flush"skruen er til oljenivå, så har jeg antagelig fylt på for mye med denne metoden. Noen som vet om for mye girolje er skadelig, evt. hva "flush"skruen skal brukes til?

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...