Jump to content

Noen som har prøvd Lombardini motorne?


G-sabb

Recommended Posts

Jeg har en tresylindra 30 hk i seilbåten min.

Montert ny i 2006.

Driftsikker, utrolig lettstartet, helt uten problemer så langt.

Grei tilkomst til filter, impellerhus og ikke minst, fast pumpe for oljeskift som virker!

Den har oså selvluftende dieselsystem, så etter filterbytte er det bare å kjøre litt på starteren, så kommer den ganske kjapt.

Redigert av Arild Iversen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Monterte Lombardini 80 hk i en Viksund 770 Combi for 9 år siden. Har skiftet en oljekjøler på gearet, ellers ikke et feilslag. Motoren er gått ca 1200 timer i dag, er lettstartet og ytelsen er som den dagen den ble montert.

 

Valget stod om Yanmar, Nanni, izuku og Lombardini når eg kjøpte motor. Valget falt på motoren med rimeligeste deler, heldigvis har ikke behovet for deler meldt seg enda . . .

Link to post
Share on other sites

Så utstilt en slik motor på messen i Bergen og hadde rett og slett tenkt å slå til på en sånn men selgeren på messen var mer opptatt av å drikke kaffe og slarve med tilfeldig forbipasserende. Så da ble det overhaling av motoren jeg allerede har. Prøver igjen om et par år. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Mener at disse motorene er common rail, noe som skal være bra. Kikket på en 27hk for et par år siden og en fordel jeg så var at alle service punkter er

samlet stortsett i samme området og er greie og komme til selv om det er litt trangt der motoren skal stå.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...