Tom Rør Startet 18.Mai.2011 Del på Facebook Startet 18.Mai.2011 (redigert) Jeg lurer på hvor stort startbatteri en Mercruiser 4,2 D-Tronic 250 hk trenger, da min båt er levert med 2x 120 amp. til hver motor, mens forbruksbanken også er 2x 120 ! Lurer derfor på om ikke dette er feil prioritering med hensyn til at det hadde vært greit å ha mye strøm til forbruk, men selvsagt også store nok batterier til maskinene også! Redigert 18.Mai.2011 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 60 ah til hver motor er tilstrekkelig. Her bor du kunne omprioritere. Disse motorene er jo lettstartet. Hadde en Falcon 26, hvor fabrikken koblet 2x70 til start, og 1x70 til forbruk.(CMD ES 200) Koblet om slik at jeg fikk 2x70 på forbruk, og hadde aldri problemer. Bagupropell gikk og på start. Men jeg var nøye på å ikke tappe batteriene mine under 50%. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Det burde stå i owners manual til motorene, denne er copyrighted og jeg tipper at du sliter med å finne den på nettet, men hvis du ikke har den burde du få en hos din mercruiser forhandler. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Jeg har 75 amp Optima på en VP kAD 44. Gør sprekt batteri, gir masse startstrøm. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 18.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Det høres bra ut Jeg har både owners manual fra da båten var ny, samt noe jeg fikk som var printet ut fra nettet på ca en milliard sider. Må vel se på den kanskje, før jeg får noen til å rokkere litt på batteriene. Takk for svarene Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.