Åsmund Isaksen Startet 18.Mai.2011 Del på Facebook Startet 18.Mai.2011 Heisann! Har et lite problem jeg håper forumet kan hjelpe meg med. Det har seg slik at jeg må kjøpe ny motor til hyttas KMV With 300. Den gamle Yamahamotoren sa takk for seg etter tretti års tro tjeneste i fjor sommer. Jeg kan få en god deal på en Suzukimotor, men er litt usikker på dette med lang og kort stamme. Vil en 15hk motor med lang stamme passe på denne båten, eller vil det på et eller annet vis fungere dårlig? Som forumets medlemmer sikkert forstår er jeg ingen ekspert på området... I samme slengen kan jeg spørre, er det noen som vet hvor høy denne båten er? Det var visst av en viss betydning... Mvh Åsmund Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 18.Mai.2011 Del på Facebook Svart 18.Mai.2011 Du MÅ ha kort stamme, høyden på akterspeilet er beregnet for dette. Sitér dette innlegget Link to post
Åsmund Isaksen Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Takk for svar! Da vet jeg det, og må starte letingen etter en motor med kort stamme :) Mvh Åsmund Sitér dette innlegget Link to post
Åsmund Isaksen Svart 21.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 Kan noen forresten fortelle meg hvor høyt akterspeilet på en KMV With 300 er? Eventuelt peke meg i riktig retning hvor jeg kan finne ut av det? :) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 21.Mai.2011 Del på Facebook Svart 21.Mai.2011 måle fra akterpeilet til bunen av båten. kort 38 cm lang 51 cm Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Åsmund Isaksen Svart 27.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Det er vel lengden på stammene? Det kan late til at nye motorer av lavere hk nå blir levert i litt andre lengder... Er visst ikke så enkelt som kort og lang lenger. Det jeg derfor lurer på er om noen har peiling på høyden på båten bak. Fra motorfestet til bunn av båten... Min båt ligger på hytta, og det er et lite stykke å reise ens ærend for å måle den. Så om noen kan hjelpe meg her sparer det meg for mye jobb :) Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 båten din skal ha kort stamme (orginalt) 9.9-25 HK Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.