Jump to content

Erfaringer med "billige" Parsun/Hidea-påhengere?


Kaftein ØL

Recommended Posts

Jeg trenger ny motor til jolla, og driver stadig å kikker litt rundt omkring. Jeg skulle gjerne hatt en to-takter, men ser at disse begynner å bli vanskelige å få tak i. Vurderer derfor å kjøpe ny firetakter istedet, på 10 eller 15 hk.

 

Jeg registrerer at det har kommet noen nye, billigere motorer på markedet. Det er muligens flere merker ute og går, men det ser ut som det er Parsun og Hidea som utmerker seg som interessante. Det er jo ikke så mange timene en slik jollemotor går hver sesong og synes derfor det er mye å bla opp i underkant av 20000 for en ny japse-motor. Er det noen som har erfaringer med disse billige-motorene? ser de annonseres nye for rundt 13 båtpenger, noe som passer meg mye bedre...Jeg regner med at det er kinesiskproduserte greier, men klarer ikke å finne noen tester på nett hvor de er testet mot de mer etablerte merkene... Er det noen stor grunn til å være veldig skeptisk? Noen som har erfaringer? Virker de greit sammenskrudd? støynivå? ytelse? Noen som vet om det har blitt gjort noen test av disse motorene?

Link to post
Share on other sites

Skal se om jeg rekker å undersøke litt nærmere i morgen. Jeg er ikke overbevist om at de dyrere motorene er så feilfrie som en kan tro. Det var i hvertfall flere reklamasjoner på mercury-motorene vi forhandlet tidligere... Jeg skal utgiftsføre denne på firmaet mitt da jeg benytter den mest til jobb. ER derfor ikke hensiktsmessig å kjøpe noe brukt for min del. Noen som har erfaring med Hidea-motorene? Selges disse Parsun-motorene på noen nettauksjon nå?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...