Jump to content

Startmotor på Mercury 200hk sluttet gradvis å virke


Plasma

Recommended Posts

Hei igjen.

 

Jeg løste det forrige problemet mitt med bensinpumpa, men i dag oppsto jammen et nytt problem. Jeg satt i dag båten på vannet, og forsøkte å starte den. Motoren fikk nå bensin takker være nyinstallert pumpe, og startmotoren virket fint. Allikevel fikk jeg ikke i gang motoren, noe jeg fant ut senere skyltes min uvitenhet. Gassen var nemlig koblet til en pedal, ikke til girspaken. Derfor fikk jeg ikke gitt motoren gass i fri under oppstart. Da jeg omsider fant ut hva jeg gjorde galt, virket det som om startmotoren begynte å bli sliten. Den kremtet bare litt noen ganger, og etter noen forsøk ville den ikke mer. Nå gir den bare en liten klikkelyd når jeg vrir om tenningen.

 

Jeg vet dette høres ut som et flatt batteri, og det kan det jo være for alt jeg vet, men volt-måleren på båten viser ca det samme som før, og det hjalp heller ikke å bruke en jump starter. Jeg har litt for lite peiling på strøm og elektro til å pusle meg fram til en løsning helt selv. Kan det være at batteriet trenger å lades selv om volt-måleren ser grei ut? Jeg synes selv det virker som et batteriproblem, siden startmotoren gradvis ble dårligere, og ikke plutselig ga helt opp. Er det noen som har noen inspill? Setter stor pris på all hjelp.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...