eXpence Startet 10.November.2004 Link til dette innlegget Startet 10.November.2004 Jeg antar at mitt nå 20 år gamle CV lager er modent for utskiftning, lageret i trustlageret lager lyder på lavt turtall, og jeg antar at selve "universal" vinkel lagerene er tilsvarende slitt. Jeg har kun funnet to alternativer for CV lager: Slepiners "AGM" og "Hydradrive lager" som Kardangservice fører. AGM lageret koster ca. 10.000, mens Hydradrive koster ca. 4500, så rent økonomisk er saken ganske klar, eller? Jeg har en 3,5 tonn 31" seilbåt, 15 Yanmar diesel med 3,22 utveksling, max rpm er 3400-3600, 2 meter 25mm aksel og 17x13 goldepropell. Innspill/erfaringer ønskes. EDIT: Har forresten letet litt rundt på forumet her uten å finnes noe særlig om forskjellene på de 2, og om det evt. er andre alternativer Sitér dette innlegget Link to post
eXpence Svart 11.November.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Ingen som har Hydradrive eller "Sleipner AGM" CV ledd her? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Har hatt Aquadrive cva ledd i en tidligere båt og var meget fornøyd med dette leddet. Virket meget robust og slitesterkt. Hadde ikke erfaring med båten uten cva leddet, så jeg har ikke noe sammenlignings grunnlag når det gjelder støynivået uten eller med cva ledd. Men jeg tviler på om det har de helt store utslagene. Men du slipper å tenke på oppretting av motoren, og det er jo en stor fordel. Trykklageret på Aquadrive kunne forresten skiftes ut, det fantes som reservedel mener jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Har inntrykk av at det meste til Sleipner er overpriset uten å være bedre enn andre produkter. Det hjelper ikke at det er norsk så lenge de ikke kan konkurrere på pris. Her har du et annet alternativ. Pythondrive www.halaas.no mvh Jon Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Har inntrykk av at det meste til Sleipner er overpriset uten å være bedre enn andre produkter. Det hjelper ikke at det er norsk så lenge de ikke kan konkurrere på pris. Her har du et annet alternativ. Pythondrive www.halaas.no mvh Jon well http://www.halaas.no/Python_Drive.htm Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 11.November.2004 Link til dette innlegget Svart 11.November.2004 Hvorfor ikke bare kjøpe et nytt kulelager til trykklageret? Koster jo minimalt. Viser det seg at CV-leddet ditt også trenger utskifting? Javel. Kjøp et CV-ledd også. Når Kardangakselservice kan selge deg hele greia for kr. 4.500, kan de helt sikkert selge deg en løs cv-aksel og et kulelager for en billig penge. Du trenger kanskje nye gummiforinger til trykklageret også? CV-akselen er mest sannsynlig produsert av VW og kulelageret står det kanskje SKF på. Hvem du kjøper ting av spiller minimal rolle. Det er prisen som er viktig. Disse greiene er komponenter som et fåtall lager i milliontall til bilindustrien. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.