Honduras Startet 19.Mai.2011 Del på Facebook Startet 19.Mai.2011 Guttungen har fått seg en 20hk med elstart, mens kontrollboksen som fulgte med bare har gir/gass. Så vi må få tak i en annen. Hans motor har ett trapesformet hull med 6 pinner (to kraftige runde, to middels firkantede og to små runde) Kan noen tipse om hvilke bokser vi skal se etter, eller om det finnes overgang slik at vi kan benytte nyere bokser. Har en nyere boks liggende med en rund rød plugg for tilkobling til motor. Dersom det ikke finnes noen overgang kan vi kanskje klippe av pluggen og koble direkte som en halvbra jalla-løsning. Tips mottas med takk fra en litt frustrert guttunge... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
GlennIversen Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Svarte på mailen din, med en mulig løsning. Men du kan jo selvfølgelig gjøre som du nevner klippe og skjøte. For den trapesformede pluggen tror jeg du skal lete lenge etter. Det er en rundt grimastadtraktene som titt og ofte annonserer på finn.no og autodb, han har kassevis med deler til Evinrude. Eller så kan du også høre med Tech outboard i Askim, de har også utrolig mye eldre og nyere Evinrude deler. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Honduras Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 (redigert) Takk for tips om hvordan vi kan klare oss uten boks. Har sendt mail til Ravn, Oslo Outboard og Tech Outboard i Askim, men har ikke fått noe svar fra dem enda. Noen som eventuelt har koblingsskjema som viser hva de seks pinnene i pluggen er til/fra, så kan vi dra egne kabler. Regner med de to feteste er +/- til batteri. Hvilken kvadrat holder på disse motorene? Fant ett bilde: Hva går de forskjellige til: Redigert 19.Mai.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
GlennIversen Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Jeg sitter med boka som viser Wiringdiagram for evinrude 20hp 74mod i fanget nå, jeg kan scanne den og sende det på mail til deg senere i dag Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.