Stormway F-23 Startet 19.Mai.2011 Del på Facebook Startet 19.Mai.2011 hei :) jeg har akkuratt kjøpt nytt båtstereo. der er det 3 ledninger 2 strøm og 1 jording hvor skal den plasseres ? Edvart Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 En bør være pluss via tenningsnøkkel (hovedbryter), en til batteripluss (radiominne) og en til minus batteri. Så har du vel 4 eller 8 til høytalere? Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Retox_93 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Letteste er å koble de to strøm ledningen sammen og sette den på + og den andre på jord. Sitér dette innlegget Link to post
Sinten Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Viss du ikkje har tenningsnøkkel eller vil kople opp ein brytar som tilsvarer ein tenningsnøkkel, så er det berre å kople begge dei farga leidningane (vanligvis raud og gul) til + og den svarte til - Men pass på at du ikkje koplar + til minus og - til pluss på batteriet, for då går det lite bra Sitér dette innlegget "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Stormway F-23 Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 hei igjen jeg har en 10 fots båt 15 hk. og på spilleren er det 4 høytalere. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 I gamle dagr brukte vi rød og grønn spengtråd. Men verden har heldigvis gått videre. Men lyd ble det. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Hvis du forteller hvilken spiller (merke og type, f.eks. Pioneer DEH 8300SD) du har så burde det være greit og finne koblinsskjema. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Retox_93 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Koblingskjemaet er veldig likt på de fleste nye spillere. Sitér dette innlegget Link to post
Stormway F-23 Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 hvor finner jeg det? :P Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 hvor finner jeg det? :P Navnet står i fronten på de fleste spillere. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Side 9 her: http://pioneer.ipapercms.dk/Manuals/DEH_8300SD_QRD3068_installation_manual/ finner du koblingsskjema for en Pioneer spiller. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Stormway F-23 Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Fence Audio SM-72CD er navnet på spilleren :) Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Hei Ikke mye info og finne om den spilleren. Siden du har en 10fot båt med 15hk så har du sikkert ikke tenningslås. Vanligvis så er det en rød, en gul og en svart. Den røde skal på + Den gule er minne til innstillingene på radioen, denne kobler du også til + Den svarte er jord og skal på - Jeg regner med at du har batteri i båten? Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Stormway F-23 Svart 19.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Hei igjen dette ser helt utmerket ut for dette stemmer helt perfekt. Og ja. Jeg har batteri :) Holder 65 ah tror du? Edvart Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Lyd får du, helt garantert. Jeg hadde samme opplegg i en Winrace 12 for 20år siden, motoren min hadde ikke uttak for lading til og begynne med så da tok jeg med batteriet hjem om ladet det innimellom. Vet ikke om du har lading fra motoren din eller ikke? Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Stormway F-23 Svart 20.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Joda. Jeg har lading fra motoren. Men jeg ernusikkernpå om 65 ah er nok. Ed Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Svart = - (jord) Rød = + som skal på hovedbryter (slik at spiller kutter når du tar hovedstrømmen) Gul = + rett på batteri. (minne for radio kanaler og intillinger på spiller) Resten er til høytalere. (grønn, grå, lilla, eks) Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
FjordHT Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Om du har 10 ah, eller 110ah så har det igrunn lite å si for om det er "nok" eller ikke. Litt på spissen, men alt avhenger av bruken. Jeg hadde et 85ah batteri før, ingen lading. Kjørte stereoen, lensepumpe, nav.lys en god del timer mellom hver lading. Så til moderat bruk så holder nok 65ah bare det får lading. Så lenge du har snorstart på motoren så er du uansett godt på vei selv om du skulle være uheldig. Problemet med å tappe batteriet for mye er at du skader batteriet. Hvis du spiller med moderat volum, og drar ca 10ah pr time(ca 120W pr time) så kan du nok spille 2-3 timer uten lading og uten bekymring. Kjøp deg ei syrevekt, så kan du følge med tilstanden på batteriet under bruk, så finner du raskt ut hvor mye du kan belaste det batteriet. Et annet spørsmål er jo hvor mange ah motoren lader med, for hvis den lader like mye som spilleren trekker, så må du kjøre en stund uten musikk for å få batteriet toppladet. Et multimeter eller voltmeter kan hjelpe deg mye på vei, så slipper du å skade batteriet ditt Blir sikkert bra, og virker sikkert utmerket til "normal bruk" og holder sikkert lenge såfremst du passer på batteriet Kan være en ide, hvis du får lite lading, å topplade batteriet med en lader av og til. Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 20.Mai.2011 Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Vet jo ikke hvilken motor du har (Yamaha, Suzuki, Tohatsu osv.) eller om det er 2 eller 4 takter. Kikket i manualen på en 15hk Tohatsu 2 takter, denne gir 80W (6.6A) på strøm uttaket uten likeretter. På samme motoren med orginal likeretter står det en sikring på 15A. godt mulig det er enderledes på din motor. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
Stormway F-23 Svart 20.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 hei ja jeg har en mariner viking 9,9 trimmet til 15 2takt Sitér dette innlegget Link to post
Stormway F-23 Svart 20.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mai.2011 Mercury sorry Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.