Jump to content

Volvo Penta AQ260 starteren drar sakte rundt - vanlig?


P. K.

Recommended Posts

Starteren drar motoren veldig sakte rundt, og det har den alltid gjort i våre 11 år med båten. Den starter forsåvidt greit, men jeg synes det føles litt usikkert. Er et vanlig at en slik motor (V8) er tung å dra rundt? Gjester som hører det for første gang tror gjerne det er noe galt - til de hører den burble i gang: tjooooff-tjooooff-tjooof-tjooof-broOOOOM-brobl-brobl-brobl etc.

Ingenting å bekymre seg om?

Link to post
Share on other sites

På min V8´er (AQ211) drar starteren ganske fort rundt, vil tippe 4-5 ganger pr. sekund.

Kan være starteren har slitte børster, dårlig kontakt, for lite batteri, dårlig batteri, feil starter.

Sikkert noen her med samme motoren som kan si hvordan deres oppfører seg.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

Hvilken hastighet tjooooff-tjooooff-tjooof-tjooof- indikerer er ikkje godt å si :tongue: I utgangspunktet synes eg det høres litt snaut ut, men på den annen side- om det har vært slik i minst 11 år og funker fortsatt så.. Men der ligger nå sikkert tusenvis av videoer av denne GM 350 som startes på Youtube som du kan lytte til.

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...