Jump to content

Volvo Penta 2003 med MS2V


Fjord28cs

Recommended Posts

Regner med at det står en flens på akslingen og at den er festet med 4 bolter inn på flensen på giret. Skru ut disse boltene og ta de to flensene fra hverandre.

 

Du bør sikkert forandre litt på teksten i overskriften din så ikke emnet blir stengt. Legg til "løsne aksling" i tittelen så går det nok greit.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Du har kanskje samme klemflens som meg. Der er det 6 umbrako 8mm bolter som klemmer og 4 bolter som låser flensen til girflens. Skal du ha ut akslingen uten å fjerne motoren, må de nevnte 6 umbrakobolter løsnes. Det er "livsviktig" at du ikke bruker en slitt nøkkel; boltene sitter skikkelig, og det er fort gjort å dra umbrakosporet rundt med en dårlig nøkkel. Da er det baufilbladet neste. Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Etterhvert innså jeg at bajonettsag ble løsningen for å få av boltene. Jeg har nå fått løftet ut motoren og gikassen. Tappet av giroljen, som ikke så ut som girolje, men en gråaktig seig væske som såvitdt randst ut. Jeg antar at det har kommet vann i oljen. Jeg har leitet på nettet etter vekstedshåndbok for MS2V giret, men uten at jeg har funnet noe. Noen råd?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...