Fjord28cs Startet 19.Mai.2011 Del på Facebook Startet 19.Mai.2011 Skal ta ut motoren en Volvo Penta 2003 med MS2V gir. Noen som vet hvordan man løsner akselen fra bakkant av girkassen. Det ser ut som om en kan løsne klemskruene på akslingen, og dra akselen ut. Er usikker på om det er løsningen. Noe som har gjordt dette før? Sitér dette innlegget Link to post
Kalle74 Svart 19.Mai.2011 Del på Facebook Svart 19.Mai.2011 Regner med at det står en flens på akslingen og at den er festet med 4 bolter inn på flensen på giret. Skru ut disse boltene og ta de to flensene fra hverandre. Du bør sikkert forandre litt på teksten i overskriften din så ikke emnet blir stengt. Legg til "løsne aksling" i tittelen så går det nok greit. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
hoevis Svart 1.Juni.2011 Del på Facebook Svart 1.Juni.2011 Du har kanskje samme klemflens som meg. Der er det 6 umbrako 8mm bolter som klemmer og 4 bolter som låser flensen til girflens. Skal du ha ut akslingen uten å fjerne motoren, må de nevnte 6 umbrakobolter løsnes. Det er "livsviktig" at du ikke bruker en slitt nøkkel; boltene sitter skikkelig, og det er fort gjort å dra umbrakosporet rundt med en dårlig nøkkel. Da er det baufilbladet neste. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Fjord28cs Svart 2.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Juni.2011 Takk for svar. Etterhvert innså jeg at bajonettsag ble løsningen for å få av boltene. Jeg har nå fått løftet ut motoren og gikassen. Tappet av giroljen, som ikke så ut som girolje, men en gråaktig seig væske som såvitdt randst ut. Jeg antar at det har kommet vann i oljen. Jeg har leitet på nettet etter vekstedshåndbok for MS2V giret, men uten at jeg har funnet noe. Noen råd? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.