Jump to content

Sjøvannspumpa MD21A lekker.


spilli

Recommended Posts

Merket i vinter at det var kommet litt vann/frostvæske nede i kjølsvinet. Da jeg for en uke siden tok en oppstart (på land) merket jeg at det dryppet ganske mye fra sladrehullet på pumpa. Denne ble helrenovert i fjor vår med ny aksel, simmeringer, og det hele hos såkalt anerkjent Volvo verksted/forhandler.Motoren har vel gått ca 50 - 60 timer etter overhalingen. Dette må da være riv ruskende galt? Skal vel holde mye lengere enn dette? Skal bli spennende å høre hva verkstedet som hadde jobben sier i morgen. Hvis andre har opplevd det samme, eller lignende er jeg interesert i å høre om det.

Mvh

spilli

Redigert av spilli (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tviler på at simringene blir dårlige eller flytter på seg etter 50 timer selv om disse er forburksvare som Ingar sier. Men også litt rart at de har holdt de 50 timene også da. Har du hatt trykk på sjøvannsiden, altså brukt vannslange eller no? Uansett bare få jobben gjort på nytt ASAP.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Tviler på at simringene blir dårlige eller flytter på seg etter 50 timer selv om disse er forburksvare som Ingar sier.

Takk for svar.Det får da være grenser for forbruk :headbang: Neida, har ikke hatt noen form for trykk e.l. Båten ble tatt opp i fjor høst på vanlig måte. Kjørt igjennom med ferskvann, og til slutt blandig frostvæske vann. Motorrommet har hatt en 60 W lyspære hele vinteren. Så dette er merkelig. Men jeg har en mistanke om hva som er gjort feil. Kommer tilbake med info. når jeg får svar fra verkstedet.

Mvh

spilli

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Sikker på at simmerringene er satt på riktig vei? Slagordet mitt nederst er ikke tatt fra luften :rolleyes:

Var og leverte pumpa hos verkstedet som gjorde jobben i fjor vår i dag. Begynte å prate om at simmeringene hadde "tørka" (Hvordan i huleste kan den tørke når systemet står fult med vann/frostvæske?) Ble lovet ferdig i dag, men fikk ikke tid til å hente. Er litt spent på hvilken konklusjon jeg får servert om årsaken. Hvis verkstedet har gjort feil får jeg nok aldri vite dette. Personlig heller jeg til samme konklusjon som arvi1 i sitt tilsvar.

Mvh

spilli

Redigert av spilli (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...