Jump to content

Lufting av dieseltanker Princess 38

Gillemann

Recommended Posts

Vi har kjøpt oss en brukt Princess 38 - 2001 mod. og opplever at når utjevningsrøret mellom dieseltankene står åpent renner det meste av dieselen over i styrbord tank.I dag: 1/4 tank babord side og 3/4 styrbord side, noe som gjør at vi ligger skjevt i sjøen under landligge.

Er det noen som har erfaring med dette og kan gi noen enkle gode råd for å komme til luftingsrør etc og få problemet løst?

Jeg har alltid forbindelsen mellom tankene stengt.

Det tar litt mer tid å fylle fra begge sider, men jeg mener det er en sikkerhetsmessig fordel.

I tillegg til at hver motor er tilknyttet hver sin tank, er diselvarmeren tilknyttet den ene tanken og diselaggregatet den andre. Dette synes jeg fungerer greit.

Har i tillegg satt en krane midt på utgjevningsslangen som jeg benytter til å tappe unna litt i ny og ne for å se om der er noe bunnfall på tankene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...