Jump to content

Automatisk fettdoserer, fylle på eller bytte?


cheetah

Recommended Posts

Har en automatisk fettdoserer. Noe slik Den begynner å bli tom og lurer på om det kan fylles på fett eller må byttes ut med en ny? Kan det gjøres mens den er på sjøen og hvor finner jeg fett til den hvis det kan fylles på? Er kanskje dumme spørsmål men bedre å spørre for mye enn for lite som man sier :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Skal ikke by på problemer med å bytte denne men båten ligger på vannet. Blir jo det samme som om en åpner en gammeldags fettkopp for refylling. Bare pass på at ikke det kommer en båtvenn å prater deg bort i andre ting mens du er midt i bytte av patron.

Disse patronene er en engangsgreie og må byttes ut. En SKF forhandler har disse normalt på lager.

 

For sikkerhets skyld holder du den på plass mens siste gjenge slipper taket, da har du en retrettmulighet om det nå skulle vise seg at det kommer noen dråper vann inn. Men ser ikke at det skulle være et problem.

Link to post
Share on other sites

Det er jo en enkel jobb å bytte hele patronen, som likevel ikke er beregnet for etterfylling. Det vil jo også ligge fett igjen i pakkboksen som stenger for "fontenen". Klart det vil komme vann hvis man ikke har gjort jobben sin underveis, ja jeg har glippet en gang med resultat vann opp til motor. :flag_bp::smiley::blush:

Link to post
Share on other sites

Skal montere en slik fettdoserer nå , å lurer litt på om jeg må fylle fettkoppen med fett før jeg skrur på dosereren, eller er det bare å skru på ?

Har tørket bort det fettet som var i fettkoppen for å se hvordan den skal monteres men det er jo litt fett igjen , vill dette være nok ?

ELWARO 30 :thumbsup::thumbsup::thumbsup: bor på SØNDELED :thumbsup::thumbsup::thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Det er jo en enkel jobb å bytte hele patronen, som likevel ikke er beregnet for etterfylling. Det vil jo også ligge fett igjen i pakkboksen som stenger for "fontenen". Klart det vil komme vann hvis man ikke har gjort jobben sin underveis, ja jeg har glippet en gang med resultat vann opp til motor. :flag_bp::smiley::blush:

Er vel ba å være kjapp med å ta på den nye med en gang man har fått av den gamle patronen eller :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Du kan tryggt bruke noe gjengelåsing/tetting hvis du er redd det skal skru seg ut, men har ikke hørt at det har skjedd.

Bytter du når skuten ligger i sjøen så er det jo allerede fett fra før så du kan også der tryggt være kjapp på labben men vær sikker på at gjengene tilsvarer det du allerede har så du slipper å tulle nede i mørket. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...