Jump to content

Farger på Jotuns drev-lakk. Jeg er misfornøyd...


Erik K

Recommended Posts

Etter å ha plukket fra hverandre drevet mitt, og pusset det rent for mange lag med gammelt stoff og groe, var jeg i dag klar for å spraye det med Jotuns drev spray. Jeg hadde valgt "Hvit" siden drevet allerede var hvitt. Men det som kom ut fra boksen var jo beige!! Jeg hastet tilbake til butikken for å klage og valgte å gå for sort isteden, da sort er sort i mitt hode. I det jeg kommer i gang med å spraye drevet mitt sort istedenfor, ser jeg at dette er mørk grått. Er Jotun sine drev-farger slik? Jeg vil ha helt hvitt eller helt sort drev. Hva gjør jeg?

Link to post
Share on other sites

Litt missvisende emnetittel, drev-lakk? Her snakker vi vel grohindrende spray, alla bunnstoff. Skjønner frustrasjonen rundt hvitt forventes å være hvitt og sort forventes å være sort. Slik er det jo ikke alltid. Men, jeg ville alikavel i dette tilfelle avventet til bunnstoffet var tørket og båt sjøsatt før endelig konklusjon, en rekke bunnstoff får først sin riktige fargegjengivelse når det blir satt i vann.

 

Edit; Jeg imidlertid sverger til Hempel transparente drev-spray, brukte det ifjor med elendig resultat, men prøver igjen i år da jeg nok sjøsatte for tidligt etter forrige behandling. Dette stoffet kan bli litt melkehvitt i sjø, men er selvpolerende, slik at en slipper lag på lag med stoff på drevet, det kjøres bort etterhvert.

Redigert av SeaRaymond (see edit history)
Link to post
Share on other sites

En hvilken som helst lakk for metall kan vel nyttes på drevet, men du bør sikkert bruke en grunning først. Lakk er lakk, og drevspray er et stoff for å redusere groe. Lakken bruker du isåfall under drevsprayen, ett drev uten drevspray, les; bunnstoff. Gror fort.

Link to post
Share on other sites

Noen som har prøvd å sprøyte på tectyl-lignende produkt på drevet? Jeg lurte litt på å teste ut dette, dersom ikke noe her advarer, da :nonod:

Skjønt, noe galt skjer vel ikke - bare at det evt gror mer - eller mindre, som er håpet.

Men så er det kanskje det med oljerelatert produkt i vannet, vask på land etter endt sesong osv - kanskje en dum ide allikevel??

 

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...