Jump to content

ca 84 Mercury 45/50 stopper når jeg går av gassen, hvordan ordne?


Weltzin

Recommended Posts

Har en ca 84 Mercury 50, forrige sier innmaten er byttet med en fra 89, men da var den visst døpt om til 45 ettersom jeg forstår.

 

Problemet er når jeg f.eks går inn til kai, og slår av farten ned i fri\neutral, så stopper motoren om ikke jeg er kjapp nok til å hive den i revers og gi gass.

Dette gir litt vel spennende situasjoner når jeg skal legge til.

 

noen som har et forslag til hva som kan gjøres?

 

Også, skal det være et filter inni den hvite sylinderen? er dette egentlig bensinfilteret? den er tom på min motor..

P1000143.JPG?m=1296823109

 

Thorbjørn

Link to post
Share on other sites

Dwt hvite er bensinfilteret ja, kan den suge luft en plass slik at den ikke får bensin når turtallet daler, om det er slik at den rett og slett stopper for turtall blir for lite ville jeg prøvd å stille opp tomgangsturtallet, gjøres antagelig på den skruen som står på gassmekanismen like til høyre for bensinfilteret ditt. På denne kan du sette laveste turtall, prøv å skru denne litt inn, må sikkert løsne settmutter først (denne skal hindre skrue å vandre etter innstilling) Ellers har vi jo Mercuryguruen Droll her inne som sikkert kan gå dypere til verks om sannsynlig feilårsak.

Link to post
Share on other sites

Det er vel ikke helt uvanlig på eldre totaktere at det skjer slik som du beskriver, den stopper når du går hurtig fra høyere turtall til tomgang.

Du kan jo ta hele runden med tennplugger, tennplugghetter og ledninger, bensinpumpe, rense forgasser osv., men som en straksløsning er det verdt å forsøke å øke turtallet på tomgang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...