Jump to content

Propellvalg 13fot Selco med 79mod Evinrude 55hk


GlennIversen

Recommended Posts

Sjøsatte min eldre Selco i helgen:

230450_1812904368003_1401856707_31806381_8294166_n.jpg

 

227260_1813019570883_1401856707_31806604_1555090_n.jpg

 

I følge knopmåleren var hastigheten 33knop, når jeg (95kg) satt alene i båten, og med 3 voksne (totalvekt ca 250kg daukjøtt) var farten helt lik, båten planer og ligger pent i vannet når hastigheten er nede i 22knop (med 3voksne)ingen endring på hverken fart eller akslerasjon.

Jeg brukte da min alupropell som har følgende dimensjon: 11 3/4 X 17

Har også en solas stålpropell med dim 12 1/4 X 15 som jeg tenkte jeg skulle prøve på denne båten,

Turtallet vet jeg ikke noe om siden jeg ikke har turteller.

 

Hva slags endring vil jeg kunne forvente med å bytte til denne stålpropellen?

Redigert av GlennIversen (see edit history)

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Hvorfor blir det raskere akselerasjon og høyere turtall med denne stålpropellen??

Hvor mye mindre fart blir det?

 

Hva med marsfarten og hastigheten for å kunne holde båten fint i plan?

 

Litt usikker på hvor aktuelt det blir, men hvilke propell lønner det seg å bruke, hvis jeg skal dra tenåringen i huset på vannski.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Heiser denne igjen, da jeg er litt usikker på om jeg koste på meg bryderiet med å teste dette eller om det bar er bortkastet tid.

Har også en som ønsker å kjøpe denne stålpropellen, så hvis det er noen som har noen formening eller forklaring på:

 

Hvorfor blir det raskere akselerasjon og høyere turtall med denne stålpropellen??

Hvor mye mindre fart blir det?

 

Hva med marsfarten og hastigheten for å kunne holde båten fint i plan?

 

Litt usikker på hvor aktuelt det blir, men hvilke propell lønner det seg å bruke, hvis jeg skal dra tenåringen i huset på vannski

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...