Jump to content

Må trykke ned nivåbryter mrk Rule for at pumpa skal lense


Even Neve

Recommended Posts

Etter vinteropplag har den automatiske nivåbryteren av merket Rule fått seg noen nykker. Den flyter fint opp som den skal men må nå trykkes ned før den bestemmer seg for å gi pumpa (også Rule) beskjed om at den skal begynne å lense.

 

Detter er jo i utgangspunktet ganske artig, men på en annen måte negasjonen av hvordan lensepumpe opplegget skal fungere.

 

Før jeg begynner min sannsynligvis ukyndige feilsøking av dette fenomenet undrer jeg på om noen kan ha ideer om hva som kan være årsaken?

 

Ånder eller forbannelser eller lignende er utelukket - eksorsisten var i båten i går

Redigert av Even Neve (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis dette har fungert før, og du ikke har rørt noen ledninger, så er det vel defekt nivåbryter og lite annet og gjøre enn og kjøpe ny. Hadde selv en av samme merke som gikk i stykker etter 4 år. Da var den på, enten den sto oppe eller nede. Pumpa av samme merke er sikkert 10 år, og like sprek. Jeg er ikke avhengig av selvlensing så ny bryter blir det ikke på meg.

Det er jo litt verre for de som må det. Trøbler bryteren når du ikke er i båten så tømmes batteriet ganske fort. Vet ikke hva som er verst, tomt batteri eller båt med mye vann i.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...