Jump to content

10 år gammel 75 hk Mercury: trygt kjøp?


kati

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en båt med en 10 år gammel 75 hk Mercury. Jeg er ingen mekker og er redd for å kjøpe katta i sekken. Ifølge selger er motoren nyoverhalt med bl.a. skiftet registerreim. Med ellers godt vedlikehold, hvor lenge kan jeg forvente å ha en slik motor i drift uten altfor store problemer? Bør jeg satse på en nyere motor? Skal forsøke sjølivet i egen båt for første gang, og ønsker ikke en dårlig start.

Link to post
Share on other sites

Motoren er ikke nyoverhalt før man har skiftet alt av slitedeler og reimer. Kanskje han mente nyovermalt?

 

Og 10 år gammel motor? 2001? hadde ikke vært redd får å kjøpt en 10 år gammel motor vis den fungerer greit og starter. Kjøpte selv en 25 år gammel motor uten å nåle og angrer ikke heller

 

Vis motoren er godt vedlikeholdt. Skifter filtere, olje vært år kan den godt holde i mange mange år til

Link to post
Share on other sites

Har ingen peiling, men var i samme situasjon som deg i fjor. Endte opp med en Suzuki 90 hk fra 1997 som hadde sitt første driftsår i 1999. Fjoråret var litt sånn at det blåste en del slik at vi ikke fikk brukt båten og de dagene det var skikkelig fint så fikk vi ikke start på jævelskapet.... (overdriver nok litt...). Synderen var batteriet, som ble byttet siste feriedag i fjor. Nå fikser vi også ladingen - det ser ut som om det er litt lav ladespenning. Ellers? Jeg ser fram til en ny båtsesong med motor produsert i 1997 og regner med at den starter hver gang i år!

 

Med huet under armen og armen bind,

Skjær i sjøen

Representant for Folk i båt-bevegelsen og venn av paraplydreggen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...