Jump to content

Får jeg bedre sving på snekka med større ror?


G-sabb

Recommended Posts

Ja he he! baugpropell er vel tingen,spesielt i ei tresnekke :flag_sw::flag_sw::flag_sw:

Nei det viser seg att kjetting hjulet akter ikke roterer helt over pga stoppere som er montert på kjettingen.(gammel type styring).Får se på det event.skifte hele styringen.Det er vel hydraulisk som er tingen nå ,eller er det andre systemer som er greie nok i ei snekke?

Takker for alle svar :cheers:

Link to post
Share on other sites

  • Lengre ror gir liten eller ingen effekt.
  • Høyere ror derimot (hvis mulig), kan gi dramatisk bedre effekt.
  • Ca. 20% av rorarealet bør være foran akslingen.
  • "Flyvinge" profil (ikke asymmetrisk, selvfølgelig) gir også dramatisk bedre effekt.

Dette er noen av rådene jeg fikk fra en kjent båtkonstruktør en gang i tiden. Jeg fulgte disse rådene, og det har jeg ikke angret på.

Link to post
Share on other sites

Hegra er inne på noe men i steden for fremkant, sett heller på en flaps i bakkant. Tilsvarende funskjon som fly. Gjerne elektrisk eller hydraulisk, sågar manuell med vaier :giggle: Ærlig talt, hvor vanskelig kan det være å svinge på en tresnekke ? Nå ser det jo ut som at problemet er løst da roret ikke har fått fullt utslag :flag:

 

Styr i alle fall unna thruster :lol:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...