Jump to content

Vellykket Shetlandseilas 2011


arkmarin

Recommended Posts

Det ble en vellykket tur til Shetland, for alle som deltok. Dessverre fikk vi ikke overført video til NRK av 17.mai toget. Det skyldes undertegnede, som manglet litt kompetanse og erfaring på dette. Det legges ut på youtube senere.

 

Dårlig værvarsel for hjemturen, gjorde at en båt fra Stavanger valgte å dra tidligere enn planlagt, for å være sikker på å være hjemme til rett tid. En Levangerbåt hadde fått skade på rullerevet, og de valgte å reise hjem med fly for å rekke jobb på mandag. Båten blir i mellomtiden reparert og blir seilt hjem senere.

 

Vi som forlot Shetland som planlagt, visste at værmeldingene lød stiv til sterk SW-kuling på overfarten. Underveis fikk vi stormvarsel for strekningen Stadt-Svinøy. Vi var ikke sikker på om vi ville komme i le av Runde før stormen satte inn. Vi valgte derfor å gå til Måløy, for å unngå uværet. Vi ventet der i ca 15 timer før vi rundet Stadt og fortsatte nordover.

 

Jeg forsøkte å filme Linnèa, men det var ikke så enkelt: http://www.youtube.com/user/arkmarin#p/a/u/0/_dp9XOy51XE

 

img_2320.jpg

Vi tok bilde av S/Y Linnèa

 

246748_10150186883486911_719676910_7525868_7530959_n.jpg

Linnèa tok bilde av oss, S/Y Ark Mari.

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig stund på Shetland! :flag_bp:

 

Gjentar linken til mitt mini-blogginnlegg med bilder:

http://365dager.wordpress.com/

 

Denne turen ga meirsmak, sjølv om eg no sitter her med ett f...ens ribbeinsbrot.. Stempla meg ikkje godt nok eitt kort augeblikk, ei lærepenge eg vil kjenne nokre veker :headbang:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...