Jump to content

Blande Jotun og Hempel?


-morten-

Recommended Posts

Hei har skaffa oss en ny båt på hytta som har hard racing bunnstoff. Eieren har satt bort bunnsmøring så han var usikker på typen, men trodde det var Hempel hard racing. Vi bor i trønderlag og her er det ikke flust med båtrekvisita foretninger! så lurer lit på om det går an å ha på jotun racing der hvor det er smurt med Hempel racing? noen som har en fomening om dette?

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Kan ikke se noe problem med dette. Jeg har brukt Jotun, Hempel og Seajet om hverandre alt etter hva jeg har funnet (riktignok selvpolerende) uten noen som helst problemer. Så jeg regner med at det burde gå like greit med hardt bunnstoff også.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Var det jeg også antok egentlig.. er jo sikkert samme greia i de forskjellige like typene egentlig.. men forskjellig produktnavn, og kansje noen mindre forskjeller.. men rekner med det er samme heften på begge typer..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Hvis du har hardt bunnstoff så kan du normalt bruke hardt eller selvpolerende av forskjellige merker på dette.

 

Om du har hard bunnstoff kan du sjekke ved se om det smitter lett av når du stryker f.eks en fille mot bunnen. Smitter den mye av så har du sannsynligvis selvpolerende bunnstoff og ikke hardt bunnstoff. Da må du i tilfelle bruke selvpolerende når du smører på nytt.

Redigert av olpi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis du har hardt bunnstoff så kan du normalt bruke hardt eller selvpolerende av forskjellige merker på dette.

 

Om du har hard bunnstoff kan du sjekke ved se om det smitter lett av når du stryker f.eks en fille mot bunnen. Smitter den mye av så har du sannsynligvis selvpolerende bunnstoff og ikke hardt bunnstoff. Da må du i tilfelle bruke selvpolerende når du smører på nytt.

 

Er hard racing stoff ja, men stod ikke noe merke på dokumentasjon fra serviceene.. men da satser jeg på ta jeg kan ha på Jotun som det er lettest å få tak i for meg

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...