-morten- Startet 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2011 Hei ser det er en del biler og lastebiler som har kaffetraktere. kom over en sak hos Jula.. er dette bare tull og tar knekken på batteriet ellr er det noen som har erfaring med en slik løsning ombord i mindre båter uten annen kokemulighet. http://www.jula.no/kaffetrakter-170-w-12-v-604851 Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
tom-ass Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 12v kaffetrakter har jeg erfaring med: tar grusomt lang tid og kaffen er kald! Brukte den noen få ganger og nå ligger den hjemme, nå bruker jeg kokekaffe på spritapparatet og er veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
-morten- Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 det var som jeg tenkte hehe.. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Lager kaffi i presskanne. Bruker vanlig vannkoker når jeg ligger i havn med landstrøm og koker vannet på spritbrenneren eller Wallas koketopp på 10 minutter. Kjøpe 12v vannkoker første sesongen, men den blir nok aldri tatt i bruk da den neppe får vannet til å koke. Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 stikk å kjøp filterholder, kok opp vann og vips har du fantastisk kaffe pågang.. Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 kom over en sak hos Jula.. er dette bare tull og tar knekken på batteriet Det sier jeg jo selv at med en effekt på 170W tar det tid å lage 6 kopper, en hjemmetrakter har vel vanligvis effekt på 500W. Den stikker jo også av med 14 Ampere når den står på og med mindre du har en stor batteribank så er det godt merkbart om du ligger uten landstrøm en helg og drikker noen kopper. Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Vi har 12v kaffetrakter montert i båten kjøpt på Maritim (tror jeg det var, iallefall på nettet) Den blir varm og god, men en må sette den på i god tid før en blir kaffitørst (tar ca 20min) Den trekker jo en del strøm, så vi pleier bare å bruke den under gange.. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Den blir varm og god, men en må sette den på i god tid før en blir kaffitørst (tar ca 20min) Med en traktetid på 20 min er det fysisk umulig å få noe annet enn beiskt, brunt vann ut av en slik "trakter". Men det kommer vel litt an på hva en er vant med hjemmefra Fra Kaffe.no: Kontakttid (Traktetid) registreres fra vannet treffer kaffen i filterholderen og til det slutter å renne jevnt fra filterholderen. Krav: 4-6 minutter. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
-morten- Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Konklusjon: Trakter et par termoser med kaffe på hytta med en sikkelig trakter før man drar ut på tur! så enkelt er det! Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Med vind Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Presskanne-kaffe er skikkelig godt på sjøen. Sitér dette innlegget Link to post
zimsen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 12v kaffetrakter tror jeg faktisk er det dummeste kjøpet jeg noengang har gjort. var like dyr som en moccamaster , men skulle man ha morrakaffe så måtte man sette den på kvelden i forveien:) og selvsagt var kaffen kald og smakte kattepiss. for en ubrukelig greie! derfor : Strøken 12 kaffetrakter ,benyttet 1 gang selges rimelig :) Sitér dette innlegget Born to fish - Forced to work! Link to post
Astor Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Under gange setter vi på inverteren og vips er kaffetrakteren i gang. Har en Victron 80 amp. lader med stor inverter. God investering. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Jarl-Espen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Hos meg går det i Friele instant coffey . Helt grei kaffi når vi er på tur Sitér dette innlegget Link to post
M/S Kobben Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Båt= Kokekaffi. Enkelt og greit Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Hos meg går det i Friele instant coffey . Helt grei kaffi når vi er på tur Det samme hos oss, blir litt lei den på lengre turer . Tror det blir presskanne kaffe heretter. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
Mariell Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Under land med landstrøm = traktekaffe Underland uten landstrøm = kokekaffe Under veis i bra vær = Traktekaffe Under veis med mye sjø. Er termosen tom, 0 mer kaffe før ankomst = dårlig planlegging Redigert 24.Mai.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
pipp Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Løs filterholder og trakte direkte på kanna. Blir som fra den beste Moccamaster Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Har faktisk en som fuker ganske bra, og jeg bruker den hvis kaffetørsten kommer over meg når jeg kjører lengre strekk. Den trakter bare en kopp, men kaffen blir fin. Så fin at jeg faktisk kjøpte en 8-kopper også (Wacko eller noe sånt het den) - imidlertid da jeg skulle borre hull og montere den kom tvilen over meg, og jeg droppet prosjektet - solgte den igjen her på båtplassen. :-) -koh Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Som for fleire andre her inne er Båtkos for meg = kokekaffi eller presskanne Er`n på tur så skal det smake tur. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Lars H. Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Underveis med båten: kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I uthavn (uten landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I gjestehavn (uten landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I gjestehavn (med landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame På tur i skauen: kokekaffe på bål Hjemme: kokekaffe på elektrisk komfyr Altså alltid: kokekaffe (Ali som kurerer gruff) Kaffe Lars. H Redigert 24.Mai.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 som nevt, finfint å koke vann på wallas koketoppen, deretter presskanne hvor håndtak og lokk er av plast så gruten kan skylles i sjøen, salt=rust, og ikke tømme i vasken og utetter skroget. Fint å få kjørt Wallasen på hver dagstur.. blir jo ikke alltid middagslaging ombord... Sitér dette innlegget Link to post
klk Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Underveis med båten: kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I uthavn (uten landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I gjestehavn (uten landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame I gjestehavn (med landstrøm): kokekaffe varmekilde Wallas Safeflame På tur i skauen: kokekaffe på bål Hjemme: kokekaffe på elektrisk komfyr Altså alltid: kokekaffe (Ali som kurerer gruff) Kaffe Lars. H Tiltredes!!! Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Jeg lager kokekaffe på wallas, men har fått god presskannekaffe, er det mulig å bruke filterkaffe elle MÅ det være presskannekaffe En dårlig 12 volts trakter er ikke aktuelt ! Sitér dette innlegget Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 12 volt trakter som bruker 20 min. Fikses med gaffateip/aluteip og den tykkeste isolasjonsplate Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Med en traktetid på 20 min er det fysisk umulig å få noe annet enn beiskt, brunt vann ut av en slik "trakter". Men det kommer vel litt an på hva en er vant med hjemmefra Takk for info, jeg var faktisk ikke klar over at jeg hadde så liten greie på kaffe. Drikker nok for mye automat kaffe på kontoret... Som en gammel kjenning svarte en gang jeg klaget på brennevinen hans: "Alt trengen vel ikke være så forbanna godt her i livet!!" Redigert 24.Mai.2011 av alfb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.