Haa- Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Jeg kjøpte en slik Kaffekanne og er veldig fornøyd med den. Funker like godt på bluss/koketopp i båt, som på en slik ute på tur. Enkelt, raskt og veldig god kaffe ;) Billig er det også. Redigert 25.Mai.2011 av Haa- (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Haa- lager god kaffe den kanna der.:) Sist jeg brukte en slik, eksploderte den og all kaffe og grut tapetserte kjøkkenet. Mulig det var dårlig renhold av overtrykksventilen som var årsaken...så det kan være lurt å rengjøre skikkelig. :) Sitér dette innlegget Link to post
Haa- Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Hehe, hørtes ikke bra ut:) Som det meste annet må også denne rengjøres etter bruk for å få god kaffe. I min er det ikke noe ventil, men et hull i vannbeholderen som det skal mye til før blir tett. Forøverig skal ikke kaffen stampes i filteret. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Magne A. Postet 24.05.11 22:59 Jeg lager kokekaffe på wallas, men har fått god presskannekaffe, er det mulig å bruke filterkaffe eller MÅ det være presskannekaffe Nei det går dårlig. (Kaffen blir bitter og grumsete) Er bedre å bruke Kokekaffe, og dosere litt sterkere (65-70 g pr l. vann)Men det aller beste er å bruke presskannemalt kaffe Eureka Postet i går 14:03 Haa- lager god kaffe den kanna der.:) Sist jeg brukte en slik, eksploderte den og all kaffe og grut tapetserte kjøkkenet. Mulig det var dårlig renhold av overtrykksventilen som var årsaken...så det kan være lurt å rengjøre skikkelig. :) Ja, eller overfylling av vann til over sikkerhetsventilen. I år blir det espresso"maskin" med på ferien Årets kaffenerdegreie Trygve (kaffenerd også) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Årets kaffenerdegreie Har du prøvd den der? Det ser jo ut som den faktisk kan fungere, men den koster jo litt, da. Og gasspatronene koster vel endel de også... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
bare lek(k)er Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Jada den er testet ;) fungerer veldig bra. Pris er uvesentlig når det kommer til de virkelig gode kaffe opplevelsene Trygve Sitér dette innlegget Link to post
topa Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Siden denne tråden handler om 12V trakter så kan jeg komme med min erfaring. Jeg kjøpte 12V enkoppers ( lite krus) trakter på "Sjøen for alle" i år. den er på ca 170W og trekker da 14A. Jeg har testen den en gang og tror det tok 6 minutter på det lille kruset. Filteret skal skylles og brukes på nytt. Den kostet ca kr 100 tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Hvis man har gass og vil ha traktekaffe kunne jo dette være et alternativ? Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 Er 12 v vannkoker line ubrukelig som kaffetrakteren? Så at jula hadde et rikt utvalg i 12v hylla si... Også en varmevifte.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Worry II Svart 30.September.2013 Link til dette innlegget Svart 30.September.2013 (redigert) Jeg har denne 1-kopps saken fra Waeco, og kan trygt anbefale den. Har brukt den i hele sommer ! http://www.marineshop.no/VVS/Kj%C3%B8kken-/-Bysseapparater/Kaffetrakter/WAECO-Kaffetrakter-1-kopp-12V--114468-p0000158980.aspx Trekker 180 watt og bruker 3-4 minutter. Varm kaffe med vanelig filtermalt. Redigert 30.September.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.