Jump to content

Kaffetrakter 12v i båt?

-morten-

Recommended Posts

Magne A.

Postet 24.05.11 22:59

Jeg lager kokekaffe på wallas, men har fått god presskannekaffe, er det mulig å bruke filterkaffe eller MÅ det være presskannekaffe

Nei det går dårlig. (Kaffen blir bitter og grumsete) Er bedre å bruke Kokekaffe, og dosere litt sterkere (65-70 g pr l. vann)Men det aller beste er å bruke presskannemalt kaffe

Eureka

Postet i går 14:03

Haa- lager god kaffe den kanna der.:) Sist jeg brukte en slik, eksploderte den og all kaffe og grut tapetserte kjøkkenet. Mulig det var dårlig renhold av overtrykksventilen som var årsaken...så det kan være lurt å rengjøre skikkelig. :)

Ja, eller overfylling av vann til over sikkerhetsventilen.

I år blir det espresso"maskin" med på ferien Årets kaffenerdegreie

Trygve (kaffenerd også)

Siden denne tråden handler om 12V trakter så kan jeg komme med min erfaring.

Jeg kjøpte 12V enkoppers ( lite krus) trakter på "Sjøen for alle" i år. den er på ca 170W og trekker da 14A. Jeg har testen den en gang og tror det tok 6 minutter på det lille kruset. Filteret skal skylles og brukes på nytt. Den kostet ca kr 100 tror jeg.

• 2 år senere...

Jeg har denne 1-kopps saken fra Waeco, og kan trygt anbefale den. Har brukt den i hele sommer ! http://www.marineshop.no/VVS/Kj%C3%B8kken-/-Bysseapparater/Kaffetrakter/WAECO-Kaffetrakter-1-kopp-12V--114468-p0000158980.aspx

Trekker 180 watt og bruker 3-4 minutter. Varm kaffe med vanelig filtermalt.

bilde

Redigert av Worry II (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...