eysteind Startet 11.November.2004 Del på Facebook Startet 11.November.2004 Hei! Har veldig lyst til å montere elektrisk gass/gir kontroll på Halco`n, men synes prisen er litt drøy. ca 10.000,-! Finnes det andre produsenter på slikt som er billigere? Monterte forrige vinter helt ny gass/gir hendel og wire fra Maritim i Sollux`n, men vart ikke 100% fornøgd. Synes den er litt i tyngste laget. Og i Halco`n blir gjerne wirene 6 meter lange og da blir det enda verre vel? Er det forskjell på de mekaniske hendlene? Tips om en god toppmontert kombinert gass/gir kontroll? Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Hei! Har veldig lyst til å montere elektrisk gass/gir kontroll på Halco`n, men synes prisen er litt drøy. ca 10.000,-! Finnes det andre produsenter på slikt som er billigere? Finner du elektronisk motorkontroll til 10 lapper så løp og kjøp !Kan nevne at Mathers/Microcommander (Nå ZF Mathers) koster rundt 35000.- med 2 stasjoner for 1 motor. Skal jo være kvalitet da, men likevel -syk pris ! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2004 Finner du elektronisk motorkontroll til 10 lapper så løp og kjøp ! Kan nevne at Mathers/Microcommander (Nå ZF Mathers) koster rundt 35000.- med 2 stasjoner for 1 motor. Skal jo være kvalitet da, men likevel -syk pris ! Ja, eg tror det var 10.000 den kostet. Står iallefall i Vetuskatalogen. Og har forresten bare tenkt å ha en styreposisjon. Tror ikke den ute blir brukt så mye likevel... Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Hei! Har veldig lyst til å montere elektrisk gass/gir kontroll på Halco`n, men synes prisen er litt drøy. ca 10.000,-! Finnes det andre produsenter på slikt som er billigere? Monterte forrige vinter helt ny gass/gir hendel og wire fra Maritim i Sollux`n, men vart ikke 100% fornøgd. Synes den er litt i tyngste laget. Og i Halco`n blir gjerne wirene 6 meter lange og da blir det enda verre vel? Er det forskjell på de mekaniske hendlene? Tips om en god toppmontert kombinert gass/gir kontroll? Morse / Vetus eller et annet godt merke mekanisk .... 6 meter med godt lagt kabel er ikke mye .... Hvis du vil ha noe annet enn mekanisk, så kan du jo tenke hydraulikk. tenk på at de fleste båtene på vannet i dag, opp til 50 fot (ikke nye), bruker mekanikk til dette, så er godt utprøvd og driftsikkert.... samt lett og billig å fikse. Elektronikk må jo også ha strøm, som kompliserer eventuell feilsøking... hvis du ikke har mekanisk backup..... Har selv stor tro på KIS i båter..... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Mix Svart 11.November.2004 Del på Facebook Svart 11.November.2004 Ja, eg tror det var 10.000 den kostet. Står iallefall i Vetuskatalogen. Og har forresten bare tenkt å ha en styreposisjon. Tror ikke den ute blir brukt så mye likevel...Hvis du ser på neste side i katalogen Eysteind så ser du at 10.274.- er for bare hendelen. I tillegg trenger du kontrollboks til 8.478.- + 2 stk. recoact servo til 8.610.- pr.stk. (hvis motoren har mekanisk gear/gass. Alt til den nette sum av 35.972.- kroner. for 1 stasjon Dette er systemer mest brukt på større yrkesbåter f.eks losbåter, redningsbåter og noen få større lystbåter. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 11.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2004 Hvis du ser på neste side i katalogen Eysteind så ser du at 10.274.- er for bare hendelen. I tillegg trenger du kontrollboks til 8.478.- + 2 stk. recoact servo til 8.610.- pr.stk. (hvis motoren har mekanisk gear/gass. Alt til den nette sum av 35.972.- kroner. for 1 stasjon Dette er systemer mest brukt på større yrkesbåter f.eks losbåter, redningsbåter og noen få større lystbåter. oh..! Da tror eg at eg glømmer elektrisk kontroll for godt! Da blir det makanisk! Har noen erfaringer med Vetus toppmontert kontrollboks (den med plastikkhandtak)? Synes denne var ganske fin å se på, og så har eg inntrykk av at Vetus er bra greier. Prisene er derimot ikke alltid like grei :headbang: Sitér dette innlegget Link to post
Geir V. Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Ta kontakt med http://www.sea-tek.no/ de har gode wire. Jeg kjøpte til Windy'en der. Ikke det biligste på markedet. Men du kan slå knute på kabelen, og wiren går fortsatt lett. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 12.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2004 Takker for svar. Tror eg venter litt med å kjøpe. Satser på makanisk og legger opp wirene og kjøper hendelen når motoren skal i og eg har fått studert litt... Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Hei Jeg byttet ut originale spaker, 2 for gear og 2 for gass x 2 posisjoner med Kobelt 2 spaks i forbindese med montering av baugthuster. Jeg synes 5 spaker på hver posisjon ble litt "heavy". Kobelt gir 5 års garanti på sine varer, og jeg er veldig fornøyd med service og kvaliteten på kontrollene. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 fornøyd med service og kvaliteten på kontrollene.Og så ser de bra ut også Går det an å spørre om prisen? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
giver Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Og så ser de bra ut også Går det an å spørre om prisen? HeiBare spør om prisen du. Det beste råd jeg kan gi deg er å ta kontakt med: http://www.sea-tek.no/ De er hyggelige å forhandle med. Ikke la deg skremme av listeprisen. Dere kommer nok sikkert frem til en løsning som begge er fornøyd med. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 13.November.2004 Del på Facebook Svart 13.November.2004 Har også Kobelt spaker på tre posisjoner. Meget bra greier! Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 13.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.November.2004 Hvilken pris snakker vi om sånn omtrent på Kobolt? En enkel kontrollboks for en styrepossisjon? 5000? 15000? Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 14.November.2004 Del på Facebook Svart 14.November.2004 Så vidt jeg husker kom det på ca. 17000 for tre spaker og kabler. Det var da en spak som het 2091 og to stk. 2093, se kobelt.com. Ville forøvrig aldri sløyfet styreposisjon ute. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.