Sjøogvind Startet 24.Mai.2011 Del på Facebook Startet 24.Mai.2011 Var ute alene i går i mye sjø. Da jeg dro på litt smalt det noe veldig fra bølgene den traff, men den flyter ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Båten tåler vanligvis mer enn mannskapet. Sitér dette innlegget Link to post
largo Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Dette er et spørsmål i kategorien "hvor langt er et tau?". Det er håpløst å svare på dette. Generelt er det å si at en båt tåler mer enn man tror - som regel svikter motet før glassfiberen gir etter. Men det kan være et utall faktorer som påvirker i forskjellige retninger. På en båt jeg vet om var vanntanken i baugen skåret bort, og dermed ble konstruksjonen så svekket at det ble hull i baugen etter en landing, og det var en stor og solid båt. Samtidig er det sikkert mange her inne som kan fortelle hvordan de hopper fra bølge til bølge med en GH11 uten andre konsekvenser enn litt stølhet i kroppen. Har det oppstått sprekker vil du merke det ved at du får vanninntrengning enten i dobbeltbunn eller i selve båten. Men det er jo foreløpig bare du som vet hvilken båt du har, så det blir kanskje mest fornuftig å avslutte ved å minne om at man ikke bør utsette båten for mer enn den er godkjent for. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Den Utteren som jeg satt på med fra Valle til Langesund om lørdagen klarte seg veldig bra,men jeg er støl i kroppen enda Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
FjordHT Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 En båt tåler vell en god del smell fra bølgene, det som den ene jeg var med IKKE tålte når vi hoppet, var dreggen som løsnet og slo ett passende hull Så, må tenke litt på hva som ligger rundt, og hvor godt det er festet... Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Spørsmålet er veldig generelt. For å gi et like generelt svar så tåler en båt normalt mye smell. En får bare prøve seg frem så finner en nok ut av det til slutt. Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Tror innredningen faller fra hverandre lenge før du slår i stykker skroget Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Takk for svar alle sammen. Godt å høre at den tåler en del smell. :) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Jeg pleier ofte å si "når cognacen og boblevannet ramler ut av barskapet, da er det på tide å låre gassen" Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
lano2 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Stemmer det at noen båter tåler mer enn andre. F.eks har jeg hørt at Bavaria ikke tåler så mye ? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Hvor f... har du lest det? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
lano2 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Mener jeg har lest det her på BP forumet. Alt som står her er vel sant ? Sitér dette innlegget Link to post
Arimar Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Det er sant at Bavaria ikke tåler så mye sjø. En gang knakk en 37 sport på vei over Drøbaksundet. Sitér dette innlegget Link to post
trulsant Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Martin Schanke sa vel en gang at en ikke kunne vite hvor grensen går uten å ha passer den...så en får vurdere hvor mye en skal prøve å finne den. TA Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Det er nok der ulempen med Bavaria ligger, den er på en måte litt butt foran noe igjen som legger for stort press på midtpartiet i høy sjø Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
lano2 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Nå er jo Drøbaksundet kjent for høy sjø, så kanskje ikke så rart at den ikke klarte påkjenningene ? Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 (redigert) Høres ut som en røverhistorie at en Bavaria skulle kunne knekke tvers over Bavaria seilbåter tåler i hverfall en støkk. Har selv seilt en Bavaria i 7-8 meter høye bølger uten noen problemer. Blir kanskje litt annerledes med seilbåter uansett Redigert 24.Mai.2011 av bc45 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 7-8 meter. Må ha vært i Drøbaksundet det eller ? Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 7-8 meter. Må ha vært i Drøbaksundet det eller ? Det var et godt stykke utenfor Drøbaksundet Sitér dette innlegget Link to post
bc45 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Son ? I Nordsjøen Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Regner med at du da gikk for motor for sikkerhetens skyld. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
lano2 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Jeg tror det finnes Bavaria som ikke tåler en smekk. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 :giggle: Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bc45 Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Tipper den der liker en smekk jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.