Jump to content

Kontinuerlig alarm mercury optimaz 150 2005 mod


Kenneth Sleire

Recommended Posts

Har gått til anskaffelse av en brukt motor en mercury optimax 150 2005 modell. Den ble montert i helgen og skulle være i følge selger klar til bruk.

 

Når jeg slår på tenning kommer alarmen på med en gang, alarmen fortsetter også etter jeg starter motoren. Motoren slo jeg av etter 10 sek. bruk da alarmen ikke stanset. Slik jeg har forstått skyldes denne alarmen manglende kjøling. Jeg har sjekket impelleren og denne var mildt sakt borte, ny impeller er innkjøpt og montert, motoren går som en klokke og ser ut som kjøling fortsatt virker, det kommer ihvertfall kontroll stråle på kjølingen. Men alarmen fortsetter uavbrutt når motoren går.

 

Jeg har ikke montert medfølgende turteller siden jeg ikke har monteringsanvisning på den.

 

Er det noen som kjenner til hva årsaken til denne alarmen. Må den nullstilles eller kan det være en sammenheng med at turteller ikke er montert. Kan jeg ta sjansen på å ta meg en tur med den selv om alarmen går?

 

hilsen Kenneth :)

Link to post
Share on other sites

kontinuerlig alarm betyr vanligvis staaaaaans ;) Der er vel 3 muligheter. overheat, manglende olje i intern oljetank eller vann i utskiller som gir alarm man kan sjekke ut selv. Du kan prøve å nappe av sensorkabel.

Ellers så skal optimax alltid startes med gasshendelen i 0 posisjon ellers piper det da og

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for hurtig svar :)

 

Nivået på den interne olje tank er 100%

Gasshendel har stått i pos. 0

Overheat, vil den registrere det så raskt? den har ikke gått mer enn max 2 min etter jeg skiftet impelleren.

Vann i utskilleren, er det da oljen du mener? Har vannutskiller på bensinen, den har jeg sjekket og er ok.

 

Er litt grønn på dette, sensor kabelen, hvor?

 

/Kenneth

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...