Kenneth Sleire Startet 24.Mai.2011 Del på Facebook Startet 24.Mai.2011 Har gått til anskaffelse av en brukt motor en mercury optimax 150 2005 modell. Den ble montert i helgen og skulle være i følge selger klar til bruk. Når jeg slår på tenning kommer alarmen på med en gang, alarmen fortsetter også etter jeg starter motoren. Motoren slo jeg av etter 10 sek. bruk da alarmen ikke stanset. Slik jeg har forstått skyldes denne alarmen manglende kjøling. Jeg har sjekket impelleren og denne var mildt sakt borte, ny impeller er innkjøpt og montert, motoren går som en klokke og ser ut som kjøling fortsatt virker, det kommer ihvertfall kontroll stråle på kjølingen. Men alarmen fortsetter uavbrutt når motoren går. Jeg har ikke montert medfølgende turteller siden jeg ikke har monteringsanvisning på den. Er det noen som kjenner til hva årsaken til denne alarmen. Må den nullstilles eller kan det være en sammenheng med at turteller ikke er montert. Kan jeg ta sjansen på å ta meg en tur med den selv om alarmen går? hilsen Kenneth :) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bearded Beast Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 (redigert) kontinuerlig alarm betyr vanligvis staaaaaans ;) Der er vel 3 muligheter. overheat, manglende olje i intern oljetank eller vann i utskiller som gir alarm man kan sjekke ut selv. Du kan prøve å nappe av sensorkabel. Ellers så skal optimax alltid startes med gasshendelen i 0 posisjon ellers piper det da og Redigert 24.Mai.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Frgaus Svart 24.Mai.2011 Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 hadde samme probleme med en sånn motor, en ledning/stikke hadde blitt dratt av når dekslet på motoren hadde blitt tatt av Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kenneth Sleire Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2011 Takk for hurtig svar :) Nivået på den interne olje tank er 100% Gasshendel har stått i pos. 0 Overheat, vil den registrere det så raskt? den har ikke gått mer enn max 2 min etter jeg skiftet impelleren. Vann i utskilleren, er det da oljen du mener? Har vannutskiller på bensinen, den har jeg sjekket og er ok. Er litt grønn på dette, sensor kabelen, hvor? /Kenneth Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.