Jump to content

MD7A byttes med MD7B - seilbåtdrev 110S problem


norwave

Recommended Posts

Min 30 år gamle saltvannskjølte MD7A (s.nr. 31610) er i ferd med å byttes ut med en overhalt, noe nyere MD7B (s.nr. 35578) påmontert Martec ferskvannskit. So far so good.

 

Den gamle er tatt ut, men jobben med å få på plass den nye møtte kjapt veggen: Overgangstykket mellom seilbåtdrevet og motoren manglet, og det gamle fra MD7A-en passet definitivt ikke. Dessuten sitter det bare en skive med skruehull på akslingen til MD7B-en, ikke alt det som skal gå i inngrep med seilbåtdrevet. (Beklager manglende motortermer - jeg researcher, mens naboen i båthavna skrur...)

 

Så langt jeg har klart å finne via volvopentastore.com så er mellomstykket 'out og production'.

 

Noen som kan bidra med løsning/kreative tips til hvordan jeg skal komme meg ut av uføret?

Link to post
Share on other sites

Hvis andre kommer borti samme problemstillingen:

 

Det finnes visstnok ingen løsning på kombinasjonen MD7B og 110S-drev. MD7B krever et 120S-drev, så jakten er igang (med napp, venter på endelig bekreftelse).

 

Hvis dette mot formodning ikke stemmer, vil jeg gjerne ha svar her prompte.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...