Jump to content

koble lanterne med lampeledning?


solono

Recommended Posts

På vår tresnekke er lanternene koblet opp med lampeledning. Det har virket i over 5 år. Ingen misfarging eller sprekker enda :thumbsup:

 

Men jeg har fått ett lite inntrykk at kobberet får ett sort belegg når det har stått for lenge. Selv midt i kabelen blir det ett sort belegg.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Lampettledning(PL 2x0,75) tåler ikke vann, og ikke sollys. Kabelen blir våt tvers igjennom etter en tid, og kappa blir hard og sprø. Men på så lave spenninger som dette, er det normalt ikke noe problem. Blir det problem senere, så er det bare å bytte den ut med en gummikabel på samme tverrsnitt(H07RN-F). Den tåler det meste, ulempen er at den er svart.

Link to post
Share on other sites

Jche det var nesten rene dommedags profetier :)

Sollys var litt drøy (i så tilfelle må jeg bytte ledningene rundt i huset), men vannsprut ol skal jeg kunne forstå. Men kablen blir liggende slik at det ikke er noe problem med vannsprut :)

 

Takk for hjelpen :)

Link to post
Share on other sites

Lampettledning(PL 2x0,75) tåler ikke vann, og ikke sollys. Kabelen blir våt tvers igjennom etter en tid, og kappa blir hard og sprø.

 

Jeg har hatt vanlig lampettledning i jolla mi i ett år. Den har ligget i vann konstant og blitt utsatt for sollys. Den er bare litt møkkete. Myk og fin. Den har blitt litt gulere enn hva den var, men ellers ser den helt fin ut. Kanskje litt hardere, men det er ikke merkbart.

Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester

Eberspächer D3LCC

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...