Jump to content

Erfaring med dieseltankene fra maritim?


cheetah

Recommended Posts

Etter å ha snakket med plastinvent og at de ikke har en tank som passer noe særlig til min båt fant jeg denne på maritim http://www.maritim.no/motor-styring/drivstoffsystem/tank-fastmontert/dieseltank-55-liter Er det som noen har noe erfaring med denne type dieseltank? Den som var i båten fra før av var en aluminiumstank på ca 80l. L115cm B40cm og H23cm uten luftestuss og det som stikker ut i topp. Fant ikke noe i den størrelsen men kan være lengre. Lå med langsiden i bredsiden av båten. Den fra maritim er vel ment til å ha langs kjølen siden den skrår men går vel greit å ha på tvers i båten med noe støtting under eller? er det noen som kan hjelpe meg med svar? Må få det i orden snart så jeg får brukt båten :sailing:

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Så lenge du får montert tanken rimelig vannrett så spiller det ingen rolle hvor du monterer den. Som du skriver så må du sørge for at

den får skikkelig støtte så den ikke begynner og bevege på seg. Den bør også ha støtte under i hele lengderetningen.

Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt.

Link to post
Share on other sites

jeg benyttet 17. mail til å montere inn en slik i min Grimsøy 26. Tanken er montert på babord side av båten.

Er støttet under og på sidene, samt det er festet med "patent-bånd" i alle retninger en tank kan bevege seg.. så jeg kan stå på tanken uten at den flytter seg.

 

Montering gikk greit. Du kan velge om du ønsker påfylling på toppen, eller fra siden.

 

Deilig å slippe en tank som ruster..

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei igjen allesammen :flag_bp: Da er dieseltanken på 55l fra maritim kjøpt og er begynt med montering. Tanken blir liggende på tvers i båten. Påfyllingen er på stybord side. fyllingen På den tanken kan jeg da skjære til inntaket for diesel påfyllingsslangen enten fra toppen av tanken på styrbord side eller en som går på langs av tanken fra babord side nærmest stybord. Lurer på en ting. når Når jeg tar slangen inn fra toppen så blir det en 90 graders knekk pga dørkplaten og hvis jeg går med slangen på den som går langs blir det en lang sving. Hva er best å gjøre? Går det greit å bruke kniv til å skjære i plasten? Her er linken til tanken igjen. http://www.maritim.no/motor-styring/drivstoffsystem/tank-fastmontert/dieseltank-55-liter Påfyllingsslangen jeg har er for kort uansett så må ha ny uansett.

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Er det noen som kan hjelpe meg her? Er snart ferdig med montering og utskifting av slanger men lurer litt på med den påfyllingsslangen. Hos meg så blir den å gå rett ned fra påfyllingsstussen under dørkplaten, deretter opp, så beint frem og så en lang sving. slangen blir nesten 2m lang. vil det bli noe problem :confused:

Redigert av cheetah (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...