bugs bunny Startet 12.November.2004 Del på Facebook Startet 12.November.2004 Noen som har noen gode tips ang. olje til å behandle teaken på badeplattformen (ny teak),lakk er ikke ett tema da vil jeg heller smøre den noen ganger i sesongen. bjørn Sitér dette innlegget Link to post
Idefix Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Jeg bruker vanlig teakolje jeg påfører i to omganger ved opplag på høsten og en gang før sjøsetting, og burde også ta en omgang midt i sesongen. I år fikk jeg litt mange sorte prikker som ikke gikk av med båtvask, hvilket forteller meg at den påføringen jeg stadig tenker på å ta midt i sesongen snart burde prioriteres. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Heisann bruker bare Benar marin jeg .Har brukt det inne og ute . Men denna diskusjonen om hva som er best kan vi holde på med i den evige .Noen liker det , mens andre liker ikke det . Men du kan jo søke litt her også så for du mange meniger om dette . Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Seilinor Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Hvorfor i allverden smøre på noe som helst???? Etter min mening er teak utendørs vakrest og best med kun vasking/skrubbing et par ganger i sesongen. Hva er vitsen med teak hvis de spesielle egenskapene ødelegges med lakk eller olje???????? Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Edelolje er tingen, produsent er Owatrol. Når du ser enkelte partier blir slitte, bruker du fint sandpapir dyppet i olje, pusser, for deretter å stryke nytt lag på. Jeg bruker dette inne som ute, meget bra fornøyd. Mener samtidig at ubehandlet teak er "kjedelig" å se på....... Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 12.November.2004 Del på Facebook Svart 12.November.2004 Som det er sagt her før; tema er diskutert i det nesten utømmelig også her på Baatplassen. Ta en titt i emneoversikten. Men når det er sagt klarer jeg heller ikke å la være å anbefale Owatrol 1 (4-5 strøk) og toppe med 4-5 strøk Owatrol 2. Pusser lett over hvert år og smører på et nytt lag Owatrol2. Holder seg utrolig fint. Ser ut som lakk, men sprekker ikke og holder lenge.... Har ellers prøvd både teakolje og litt av hvert uten å være fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.