Ingeborgimevind Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Kjører japansk på to og fire hjul, trøsykler amerikansk, seiler tysk, skyter finsk, amerikansk og belgisk, spiser alt, drikker det meste når fortøyningene sitter, hater hekksjøer, men skjønner at ubetenksomhet er en jevnt fordelt last... Sitér dette innlegget HF: LB3GH Link to post
Johannes Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Klart det, Hekksjøgeneraler kjører tyske biler. Det er da et kjent fenomen. Denne trangen til å lage store bølger fører til et veldig behov for tysk bil. Det er vist samme psykologiske fenomen som gjør at mastens høyde i en seilbåt er omvendt proporsjonal med lengden til skipperens snurrebass. Det er slike små særegenheter vi mennesker har for at vi skal noe å gjøre på når sommeren lar vente på seg. Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Og jeg som trodde at Princess var engelsk. Så feil kan man ta... Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 De aller fleste som kjører forbi i venstre felt - og dermed bryter fartsgrensen - kjører tyske biler. Særlig Audi og BMW Nettopp. Og når man skal kjøre inn på samme E18 i aksellerasjonsfelte må man se nøye i speilen. Er neste bil i køen en Volvo, Ford, Toyota e.l kan man finne seg sin naturlige plass i køen. Er den neste en Beemer eller en Audist må man være aktsom. Disse vil prøve å komme foran med livet ssom innsats. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 En kan kanskje snu på flisa Mulligan Dersom en er redd for tyske biler, om en forviller seg ut i akselerasjonsfeltet på E18, er dette sansynligvis et sterkere signal om at en bør kaste den rustne Fiat Panda først som sist, eller bytte fra Toyota Hiace til et fremkomstmiddel med noe høyre marsjhastighet. Hatten kan også med fordel ligge igjen i båten. Om alle hadde hatt tyske biler hadde vi aldri hatt kø på 18 Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mulligan Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 (redigert) Er elektronisk begrenset til 235. Redigert 26.Mai.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 På Pandaen.... Milde moses :lol: Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
hifo Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Uno og Panda er Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
salti Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 min bil går meget godt! jeg er nemlig først i køen alltid... Sitér dette innlegget Link to post
is_620 Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 p.g.a diverse saker og ting har jeg for tiden 3 biler 2 er normale midt på treet og den siste er en liten Nissan Micra med 1,0 motor. Det er et besynderlig faktum at de blanke svarte Audiene ikke klarer eller orker å ligge bak denne. Den er ingen racerbil men klarer fint å holde alle fartsgrenser inkl de vanlige + 10%. Med de 2 andre bilene oppleves ikke dette så markert. Enda mer merkelig er det at dette fenomenet ikke synes å gjelde Mercedes eller BMW. Forstå det den som kan ! Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Kjører ikke Tysk men ligger gjerne i venstrefila sammen med de Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 En kan kanskje snu på flisa Mulligan Dersom en er redd for tyske biler, om en forviller seg ut i akselerasjonsfeltet på E18, er dette sansynligvis et sterkere signal om at en bør kaste den rustne Fiat Panda først som sist, eller bytte fra Toyota Hiace til et fremkomstmiddel med noe høyre marsjhastighet. Hatten kan også med fordel ligge igjen i båten. Om alle hadde hatt tyske biler hadde vi aldri hatt kø på 18 Hva er problemet egentlig? Om bølgene kommer fra båten min som tilfeldigvis er en helplaner i relativt lav fart, eller fra nordsjøen så gynger det like hærlig? Liker du ikke bølger så hold deg på land. Og nå er jeg lei av å bli satt i bås fordi jeg har råd til tysk teknologi og kvalitet Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 26.Mai.2011 Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 Hva er problemet egentlig? Om bølgene kommer fra båten min som tilfeldigvis er en helplaner i relativt lav fart, eller fra nordsjøen så gynger det like hærlig? Stor forskjell. Bølgene fra havet er lange, hekksjøene fra båten som kommer forbi i 2 m avstand er mye krappere. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.