Jump to content

Kjører alle hekksjøgeneraler Tyske biler?


Mariell

Recommended Posts

Litt artig denne bloggen til Tom Staavi.

 

http://tomstaavi.vgb.no/2011/05/25/vitenskapen-har-talt-snikerne-kj%C3%B8rer-audi/

 

Da er mitt spørsmål.

Er det den samme gjengen som turer frem med sikksakk kjøring i halv/hel plan i køen langs svenske kysten i juli. som henger "reservert" fendere på utsiden av båtene sine i gjestehavnene. Og som stort sett driter i alle andre på vannet?

Er ganske sikker på at svaret er JA

 

PS.Holdt på å skrive noe om Havna på Tjøme og Tanumstrand også, men skal la den ligge.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Egentlig ikke noe nytt i denne artikkelen, det fleste vet jo at Audi og BMW gutta er de værstingene i trafikken... og det er vel naturlig at de tar meg seg denne stilen ombord "gin palassene" sine på fjorden også

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

De aller verste kjører Q7, de ligger gjerne en halv knop over snekkefart mens de innhenter en og en på rekke. Det blir trangt i sundene, såpass trangt at det ikke er plass til andre båter å passere, særlig ikke om de holder samme kursen. De innhentende har jo vikeplikt så det hjelper ikke å verken tute eller vifte med armene. :clap:

Link to post
Share on other sites

BMW og Audi, er det ikke det man kaller "Double trouble"...

 

Har en Volvo S80, men min Polar-snekke med Marna 12Hk gjør meg nok ikke til hekksjøgeneral selv om jeg prøver aldri så mye.

 

Men jeg fikk hyggelig selskap i fjor sommer på vei til Hankø, da ett par kajakk-padlere fikk haike på hekkbølgen ett godt stykke :cool:

Link to post
Share on other sites

Mye sant i det dær, tyske biler gjør deg til en drittsekk :boxing:

 

Har kjørt blanding av tysk å japse(byttet litt biler), og når vi ser tilbake så var kjørestilen mere ufin i de tyske bilene... Litt rart å tenke på igrunn, sikkert siden når alt kommer til stykke så vil man tilbringe minst mulig tid i en tysk bil :tongue:

Redigert av lite (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det "Herrefolk"-tendensene som slår ut kanskje.. :lol:

 

Du kan jo legge merke til parkeringsplassen foran dagligvarebutikken, storsenteret, bensinstasjonen osv. Alle parkerer på oppmerkede plasser, med unntak av en BMW som står halvveis inn i butikken hvis de kan. Av en eller annen grunn har de det mye mer travelt enn alle oss andre.

 

Den dagen det åpner en Drive-in dagligvarebutikk skal jeg vedde på at det står en BMW først i køen.... :rolleyes:

 

Så ett intervju med Audi-sjefen for mange år siden når de kom med en sports-utgave av A6. På spørsmål fra en jounalist om hvorfor man skulle velge Audi når BMW hadde akkurat samme biltype, svarte han med ett smil "BMW er for de som er mer utagerende sporty" :cool:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Ut fra bil parken din "Murphys Law". Ser du ut til å være av dem som KAN lage mye hekksjø, men viser hensyn på vannet og sakker ned i trange farvann og ikke passerer andre båter med 10 meters avstand i halvplan, men legger om kursen for å øke avstanden.

 

Strengen var ikke om alle som KUNNE lage hekkbølger kjører Tyske biler. Men om de som ikke viser noen form for hensyn til andre på sjøen, gjør det.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

For at komme med en kommentar til det oprindelige link:

 

Han nævner ikke noget sted hvor stort hans talmateriale er. Men ud fra tallene er det nok ikke helt forkert at gætte på at han har registreret i alt 50 biler, der "syndede". Dette er sket over en periode på en måned - hvoraf han siger, at han "fangede" en synder 18 af dagene. Det vil sige, at dette er sket 2-3 gange hver dag. Nok ikke helt forkert at antage. Og ud af disse 18 dages observationer har han i gennemsnit en gang om dagen (37% af 50=18)oplevet en Audi, der skar ind foran ham.

 

Observationerne er sket på samme sted - samme afkørsel og hvis Tom Staavi tager afsted på nogenlunde samme tidspunkt hver dag, så er der jo en vis sandsynlighed for at han møder de samme bilister det samme sted.

 

Med så lille et talmateriale er der en stor risiko for at han har mødt den samme idiot i en Audi flere gange og at denne bil derfor kommer til at slå ud i statistikken.

 

At kalde dette for et stykke objektiv socialantropologisk forskning er således nok en overdrivelse... Men overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen! :yesnod:

 

Andy

Link to post
Share on other sites

At kalde dette for et stykke objektiv socialantropologisk forskning er således nok en overdrivelse...

Nei, det er en blogg basert på en privatpersons observasjoner og subjektive meninger

 

 

Men overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen!

Ja, mer det :smiley:

Link to post
Share on other sites

Observasjonen er naturligvis helt riktig. På 4-felts E-18 gjennom Vestfold setter jeg nesten alltid cruiscontrollen på 110 km/t og holder dermed helt jevn fart. Dette gir meg temmelig nøyaktig 100 km/t reelt. De aller fleste som kjører forbi i venstre felt - og dermed bryter fartsgrensen - kjører tyske biler. Særlig Audi og BMW, men også Mercedes og VW.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at hvis man hadde gjort tilsvarende registrering av hvilke bilførere som ikke benytter retningslys for å vise at de skal ut av en rundkjøring, så skulle det ikke forundre meg om "seierpallen" hadde bestått av de samme bilmerkene. Det er nok noe med mentaliteten her ... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at hvis man hadde gjort tilsvarende registrering av hvilke bilførere som ikke benytter retningslys for å vise at de skal ut av en rundkjøring, så skulle det ikke forundre meg om "seierpallen" hadde bestått av de samme bilmerkene.

 

Ja, jeg kjører tysk bil (frem til april Audi og nå BMW), kjører ofte for fort, men gir alltid tegn i trafikken.... På sjøen bare slapper jeg av og seiler... :sailing:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...